Oana Lungu, director achiziţii, Kaufland România şi Moldova: Vânzările de mărci proprii vor rămâne pe un trend ascendent, însă nu unul exponenţial. Ne aşteptăm să atingem nivelul mediei europene în 5-10 ani

Autor: Cristina Roşca 06.05.2024

♦ Mărcile private ale retailerilor au ajuns să mănânce la nivelul întregii pieţe locale 26% din vânzările de bunuri FMCG, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK, aferente primului trimestru din 2022.

Magazinele Kaufland din Ro­mâ­nia au pe rafturi circa 2.500 de pro­duse marcă proprie, alimentare şi nea­li­me­ntare, dintr-un total de apro­x­i­ma­tiv 16.000 de articole. Asta în­seam­nă că unu din 6-7 bunuri e marcă privată.

„În ultimii ani, sortimentul Kaufland de produse marcă proprie, ce cuprinde mai multe branduri, a înregistrat o evoluţie (pozitivă - n.red.) semnificativă din punct de vedere procentual (pondere în vânzări - n.red.), însă cota de piaţă a acestor produse nu depăşeşte media categoriei din care facem parte - hipermarketul, respectiv 20%“, spune Oana Lungu, director achiziţii, Kaufland România şi Republica Moldova.