MAM Bricolaj a încheiat primele nouă luni din 2022 cu un profit net de 650.500 de lei, la jumătate faţă de aceeaşi perioadă din 2021. Afaceri de 41,5 mil. lei, plus 8%

Autor: Tibi Oprea 16.11.2022

MAMBricolaj (simbol bursier MAM), furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier controlat de familia Găvan, a încheiat primele nouă luni din 2022 cu un profit net de 650.500 de lei, în scădere cu 48% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, la afaceri de 41,5 milioane de lei, plus 8%, conform datelor din raportul financiar trimestrial publicat la Bursa de Valori Bucureşti.

Veniturile din exploatare au urcat cu 7% de la an la an, până la 41,5 mil. lei, în timp ce cheltuielile de exploatare au scăzut cu 9%, astfel că rezultatul din exploatare a fost profit de 1 mil. lei, cu 33% mai mic.

„Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creşterii preţurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienţilor, cât şi a angajaţilor MamBricolaj. După un prim semestru cu o creştere de peste 11% versus 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm şi care prezintă incertitudini pentru perioada următoare”, scrie Cristian Găvan, fondator şi Preşedinte CA al MAMBricolaj în scrisoarea către acţionari.

În cele 9 luni de raportare pentru 2022 compania a realizat 232.764 ca şi volum de tranzacţii la nivel de reţea magazine (plus 4,1% faţă de 2021) pe un număr de clienţi în creştere de la un an la altul, 116.803 (plus 5,4% faţă de 2021). Valoarea bonului mediu pe client a înregistrat o creştere de 2,6% comparativ cu 2021 (355 lei pe client) şi de 4,1% raportată la coşul mediu pe tranzacţie (178 lei pe tranzacţie).

MAMBricolaj a contractat trei credite IMM Invest – 1 mil. lei de la Banca Transilvania pe trei ani, 2,5 mil. lei de la Unicredit Bank pe trei ani, ambele pentru capital de lucru şi 2 mil. lei de la Unicredit Bank pe cinci ani pentru investiţii – pentru a asigura fluiditatea în aprovizionarea cu produse la raft pentru magazine, diversificarea gamei de produse comercializate, cat şi fondul de rulment necesar pentru viitoarele dezvoltări operaţionale prin deschiderea de noi locaţii MamBricolaj.

„La momentul prezent avem suficiente resurse financiare si capabilităţi organizaţionale pentru a face fata provocărilor iernii lui 2022, care se anunţă a fi cea mai dificilă perioadă economică prin care va trece economia românească de la precedenta criză economică”, mai scrie Cristian Găvan.

MAMBricolaj are 25,2 mil. lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 67,5% de Cristian Găvan. Acţiunile MAM se tranzacţionează în scădere cu 42,8% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 2,8 mil. lei, arată datele BVB.