Este Dracula brandul turistic cu care se poate promova România în afara ţării? Andrei Blumer, Asociaţia de Ecoturism: „Dracula este o poveste despre care se ştie, dar noi nu avem un produs turistic“

Autor: Miruna Diaconu 23.11.2022

♦ În primăvara acestui an, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a înfiinţat Consiliul de Brand Turistic, care are rol consultativ. Din acest consiliu fac parte reprezentanţi ai mediului de afaceri, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor centrale, care vor să creeze o strategie de promovare a României.

Legenda Dracula este o poveste de care România ar putea să se folosească pentru promovarea turismului local, mai ales că legenda este asociată de către străini cu Castelul Bran. Cu toate că Dracula este una dintre cele mai cunoscute imagini în rândul străinilor atunci când vine vorba de România, un astfel de brand nu ar putea fi fezabil dacă nu există o strategie de promovare turistică astfel încât străinii să nu asocieze România doar cu această poveste.

„Dracula este o poveste despre care se ştie, dar trebuie să ai şi un produs turistic, momentan există doar o imagine. Ne-am putea promova cu Dracula, dar nu toată lumea se simte confortabil să zică ţara lui Dracula, nu le putem spune turiştilor străini să vină să viziteze Dracula, dacă noi nu avem un parc tematic sau Dracula Land, nu avem un produs. Branul este etichetat aşa, dar nu a trecut nimeni pe acolo“, spune Andrei Blumer, preşedintele Asociaţiei de Ecoturism din România şi membru în Consiliul de Brand Turistic.