EY: România poate deveni un prim furnizor în materie de lanţuri de aprovizionare între Europa de Vest şi de Est; cea mai bună soluţie pentru a atrage investiţii străine pe fondul războiului din Ucraina sunt investiţiile în infrastructură

Autor: Roxana Rosu 23.11.2022

România poate deveni un prim furnizor în materie de lanţuri de aprovizionare între Europa de Vest şi Europa de Est, iar piaţa locală are capacitatea de a acoperi golurile lăsate de războiul din Ucraina, sunt de părere participanţii la un studiu derulat de EY.

Un procent de 74% dintre respondenţi cred că România poate să devină un prim furnizor în materie de lanţuri de aprovizionare şi doar 14% sunt de părere că nu are forţă să câştige acest statut, iar 12% au declarat că nu ştiu ce să spună despre acest aspect.

Dintre respondenţii care consideră că România va juca un rol primordial în asigurarea tranziţiei dintre Europa de Est şi cea de Vest, cei mai mulţi provin din domeniul IT & software – 73%, din sectorul comerţului – 67% şi din industria de automobile – 67%.

În plus, 59% dintre respondenţi consideră că au capacitatea să suplimenteze cererea afectată de conflictul din Ucraina. Industriile care prezintă cei mai mulţi respondenţi sunt similare cu cele prezentate anterior, şi anume, IT & Software (63%), comerţ (47%) şi automobile (67%).

În schimb, 25% dintre respondenţi sunt neutri în ceea ce priveşte această chestiune, iar 16% consideră că puterea reţelelor lanţurilor de aprovizionare din România este scăzută, când vine vorba de a susţine cererea afectată de conflict.

 „În contextul geopolitic actual de crize suprapuse, numeroase companii producătoare şi-au închis facilităţile de producţie din Ucraina şi Rusia, decalajul din producţie reflectându-se în creşterea preţurilor. În încercarea de a acoperi acest gol în lanţurile de aprovizionare, credem că aceşti producători vor căuta să se relocheze în regiunea noastră prin investiţii brownfield, achiziţii de producţii existente sau chiar greenfield. Rezultatele studiului actual confirmă faptul că România este una din zonele cele mai atrăgătoare în această privinţă. Poziţia geografică joacă un rol important în modelarea acestui fenomen, adăugându-se indicatorilor economici pozitivi care sunt consideraţi de obicei.”, spune Iulia Bratu, Partener, Head of Lead Advisory, EY România.