Afaceri de la Zero. Anca Szilagyi a renunţat la domeniul bancar şi a intrat în antreprenoriat în 2019, când a deschis centrul de remodelare corporală şi epilare definitivă Sklinique la Târgu-Mureş, unde primeşte lunar peste 80 de cliente

Autor: Alexandra Matei 24.11.2022

Epilarea definitivă rămâne unul dintre cele mai cerute servicii pe care le oferă Sklinique, alături de criolipoliza, o procedură care presupune îngheţarea grăsimii localizate, dar şi de velashape, un tratament anticelulitic Un pachet de epliare definitivă de tip full body costă 5.400 de lei.

Anca Szilagyi a pus bazele clincii de remodelare corporală Sklinique din Târgu- Mureş în urmă cu aproximativ trei ani, după ce a decis că nu vrea să se întoarcă din concediul de maternitate în mediul bancar. Ea a pornit cu un singur serviciu şi anume epilarea definitivă, după care a adăugat în portofoliul Sklinique şi alte facilităţi pentru clientele sale, precum masaje şi tratamente anticelulitice. Astăzi, în salonul din Târgu-Mureş intră în fiecare lună peste 80 de cliente.

„Am început cu un aparat de epilare definitivă. Pentru că am primit un feedback pozitiv, am decis să ne extindem şi cu alte servicii, mai exact servicii de remodelare corporală. Am început într-un alt centru şi anul acesta ne-am mutat într-un spaţiu nou, renovat şi amenajat după gustul nostru. Am interacţionat prima dată cu această piaţă şi cu astfel de aparate în anul 2019. Înainte de a deschide clinica, am lucrat în domeniul bancar, după care am rămas însărcinată şi odată cu maternitatea mi-am dat seama că nu mă mai pot întoarce la munca de birou, la cele opt ore pe zi de stat pe un scaun”, a povestit antreprenoarea. Alexandra Matei

Investiţia de pornire, mai spune ea, s-a ridicat la 55.000 de euro, bani care au venit prin programul StartUp Nation, dar şi din economiile personale.

Ulterior, odată cu extinderea în noul spaţiu, precizează aceasta, investiţiile au continuat şi de data aceasta au ajuns la crica 170.000 de euro, sumă necesară pentru renovare şi pentru achiziţia de aparatură nouă. Fondurile au venit dintr-un credit bancar şi din surse proprii, spune ea.

Primul an de funcţionare pentru Sklinique a fost conform aşteptărilor, afirmă Anca Szilagyi, iar serviciile clinicii au început să devină cunoscute după primele şase luni de la intrarea pe piaţă.

„Ştiam că am nevoie de timp pentru a mă face cunoscută. La momentul acela nu erau foarte multe aparate de epilare definitivă. A durat cam jumătate de an să devin cunoscută în piaţă. Apoi, clientele au început să mă recomande”, a adăugat ea.

Epilarea definitivă rămâne unul dintre cele mai cerute servicii pe care le oferă Sklinique. În cazul acestuia, explică fondatoarea, se pot alege pachete de cinci sau şase şedinţe sau şedinţe individuale, întrucât există atât pachete de full body, dar şi pachete pentru fiecare zonă a corpului în parte.

Totodată, printre cele mai căutate servicii se numără şi criolipoliza, o procedură ce presupune îngheţarea grăsimii localizate, dar şi velashape, un tratament anticelulitic.

Un pachet de epliare definitivă de tip full body, spre exemplu, costă 5.400 de lei.

Astăzi, Sklinique are doi angajaţi şi mai mulţi colaboratori, iar echipa este formată din oameni de marketing, nutriţionişti, cosmeticieni şi terapeuţi pentru remodelare.

Pandemia de Covid-19 a fost o mare provocare pentru businessul Ancăi Szilagyi, care era relativ proaspăt pe piaţă la acea vreme. Ea spune că a reuşit să treacă, în cele din urmă, cu bine peste acea perioadă dificilă datorită comunităţii de cliente care s-a creat în primul an de activitate.

Anul trecut, cifra de afaceri a Sklinique a ajuns la aproximativ 290.000 de lei. „S-a triplat faţă de 2020. A fost cel mai bun an pentru clinică de până acum”, a punctat antreprenoarea.

Anul acesta însă, menţionează Anca Szilagyi, s-a observat o uşoară scădere, aceasta fiind pusă pe seama războiului şi a deschiderii mai multor saloane de beauty în oraş.

Ea spune că deşi serviciile oferite în cadrul Sklinique nu sunt nişte servicii tocmai accesibile, există piaţă în Târgu Mureş şi sunt destul de multe cliente care pun accent pe sănătatea şi starea lor de bine.

„Anul acesta a început să se dezvolte foarte bine piaţa de beauty în Târgu-Mureş, în special în direcţia clinicilor. Mă bucur că există concurenţă. Unde este concurenţă, este şi calitate şi noi putem să creştem.”

În ceea ce priveşte dezvoltarea, spune ea, la finalul acestei luni urmează să se introducă în gama de servicii şi un tratament facial.

Pe termen lung, fondatoarea îşi doreşte să crească numărul aparatelor din clinică şi să introducă şi unele noi, cum ar fi laserul sau alte aparate care pot fi folosite doar de către medici dermatologi.

Pentru 2023, ea nu are îngrijorări foarte mari şi încearcă să rămână optimistă. Mai mult, vede anul ce vine ca pe un an bun, în care toate eforturile de până acum vor fi încoronate cu succes şi în care se vor vedea roadele muncii depuse.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.