Urmează ZF Top 100 cele mai valoroase companii din România. Cele aproape 4.000 de magazine din comerţul alimentar din România valorează 56,4 mld. lei, cu 8% mai mult decât în 2021

Autor: Cristina Roşca 24.11.2022

♦ În această sumă sunt incluse valorile Kaufland, Lidl, Carrefour (la nivel de grup), Auchan, Profi, Mega Image, Penny, Selgros şi Metro ♦ Cora nu este cuprinsă în analiză pentru că nu se găseşte între cele mai valoroase 100 de companii din economie.

Universul de comerţ modern din România, mai exact cele circa 4.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry şi de proximitate modernă, sunt evaluate în acest an la 56,7 mld. lei, cu 8% mai mult decât în anul anterior, arată o analiză ZF pe baza datelor din anuarul ZF Top 100 cele mai valo­roase companii din eco­nomie. Un singur nume este mai „scump” de 10 mld. lei (2 mld. euro), dar cinci din nouă comercianţi au sărit pragul de  5 mld. euro (1 mld. euro).

Este interesant de remarcat că valoarea marilor reţele a crescut an de an, avansul cumulat în perioada 2018-2022 sărind de 65%, potrivit aceleiaşi surse.

Totuşi, evoluţia din acest an e cu atât mai importantă cu cât cele mai valoroase 100 de companii din Ro­mânia sunt evaluate la peste 102 mld. euro, în scădere cu 14% faţă de nivelul din 2021 al firmelor ce îşi făceau loc în clasament.

În 2022, din cele 100 de companii din top, 49 sunt evaluate în scădere, ritmul variind între -3% şi -71%. Doar 36 de firme sunt mai valo­roa­se în acest an ca în 2021, iar 15 nume sunt nou intrate.