Cum a afectat inflaţia ieşitul la restaurant? Jumătate dintre români ies mai rar, iar o treime caută produse mai ieftine

Autor: Cristina Roşca 24.11.2022

Creşterile de preţuri din ultimul an la aproape toate bunurile şi serviciile au dus la scăderea puterii de cumpărare a românilor, dat fiind că veniturile lor nu au avansat la fel de repede precum cheltuielile. În aceste condiţii, oamenii îşi schimbă comportamentul de consum, mai ales când vine vorba de aşa-zisele cheltuieli de răsfăţ, cele care nu sunt considerate a fi strict necesare. Ieşitul la restaurant este unul dintre aceste obiceiuri.

Astfel, în contextul inflaţionist actual, unu din doi români iese la restaurant rar sau foarte rar, pe când o treime dintre consumatori (35%) comandă preparatele mai ieftine din meniu atunci când totuşi merg la masă, arată o cercetare a platformei de rezervări la restaurante Bookingham. De altfel, românii, în covârşitoarea lor majoritate (94%), spun că resimt scumpirile şi când vine vorba de preţurile aplicate de restaurante. Situaţia nu este specifică doar pieţei locale.