Vicepreşedintele Ford Trucks: Vom avea o serie de sinergii între Ford Otosan Craiova şi Ford Trucks. Mizăm pe electrificare şi furnizori din România care să livreze către Turcia şi furnizori din Turcia care să livreze către România

Autor: Bogdan Alecu 24.11.2022

Craiova poate atrage noi investiţii în industria auto dincolo de cele aproape 500 mil. euro anunţate deja de Ford Otosan după preluarea uzinei de la americani.

“Uzina de la Craiova este importantă pentru viitoarele noastre modele deoarece vom miza pe transformarea electrică. La Craiova vom produce viitorul Puma electric dar şi alte modele Ford electrice. Noi investim peste 2 miliarde de euro în electromobilitate, din care numai la Craiova 490 mil. euro. Vehiculele comerciale produse la Craiova înseamnă o îmbunătăţire inclusiv pentru comercialele grele produse de Ford Trucks. Vom avea o sinergie între furnizorii din Turcia şi cei din România”, a explicat Serhan Turfan, vicepreşedintele Ford Trucks.

Managerul reprezintă “partea” Ford Trucks în cadrul Ford Otosan deţinută în proporţie de 41% de Grupul Koc şi Ford Motor Company, iar 18% din companie este listat la bursă.

Ford Otosan Craiova a preluat oficial la 1 iulie uzina auto, care din 2023 va produce două noi modele, iar din 2024 va fi prima unitate din România care va livra automobile electrice. Este pentru a şasea oară în ultimii 46 de ani când uzina îşi schimbă proprietarul. Ford Otosan a anunţat investiţii de 490 mil. euro la Craiova pentru a sprijini creşterea viitoare a producţiei. Fabrica de la Craiova continuă să joace un rol cheie în contextul planurilor de electrificare ale Ford în Europa.

“România este o piaţă importantă pentru noi, Ford Otosan este acum aici un producător local şi reprezintă acum un brand local. Există şi implicaţii când vine vorba de activitate. Cele două produse, Ford Trucks şi uzina de la Craiova fac parte din business-unituri separate şi nu sunt planuri pentru a schimba activitatea în România. Pe termen mediu ne aşteptăm la sinergii cu producţia de aici la nivel logistic şi furnizori”, a explicat Koray Kuvvet, managing director Estern Europe&Balkans Ford Trucks.

Ford Otosan a anunţat investiţii de 490 de milioane de euro la Craiova pentru a sprijini creşterea viitoare a producţiei. Fabrica de la Craiova continuă să joace un rol cheie în contextul planurilor de electrificare ale Ford în Europa.

În cadrul Ford Otosan, Ford Motor Company şi concernul turc Koc Holdings sunt acţionari egali. Uzina din România este preluată într-o tranzacţie împărţită în două tranşe - prima de 575 mil. euro, iar o a doua de 140 mil. euro condiţionată de volume.

“Actualizăm în acest moment baza de furnizori şi vom avea furnizori din România care vor livra şi către Turcia şi furnizori din Turcia care să livreze către România. Deja lucrăm la asta. Vom avea mulţi colegi din România care vor lucra pentru Turcia şi colegi din Turcia în România. Lucrăm la descoperirea de noi oportunităţi. Nu avem planuri de a produce în România camioane. Avem deja planuri pentru capacitatea de producţie de la Craiova, dar vor exista schimburi de tehnologii”, a spus Emrah Duman, director international markets pentru Ford Trucks.

Koç Holding, acţionarul Ford Otosan, este deja prezent în România prin Arçelik, proprietarul Arctic. Arçelik a derulat deja investiţii de 320 mil. euro la Arctic, inclusiv investiţia de 150 de milioane de euro în noua fabrică de la Ulmi, judeţul Dâmboviţa.

“Ford Otosan reprezintă 20% din producţia Ford Motor Company la nivel mondial. Pentru noi nu este o schimbare mare pentru noi, dar acum reprezentăm un investitor mare pentru România – Grupul Koc în cadrul căruia româna este acum a doua cea mai vorbită limbă, iar România este ţara unde grupul are peste 10.000 de angajaţi”, a subliniat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, importatorul Ford Trucks în România.

Ford a anunţat la jumătatea lunii martie din 2022 că fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024. De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.

Fabrica Ford Otosan din Craiova joacă un rol cheie în planurile de electrificare ale Ford în Europa, iar prin această preluare, unitatea de producţie din România va beneficia de experienţa şi expertiza vastă a Ford Otosan în electrificare, proiectare de vehicule comerciale, inginerie şi producţie. Expertiza şi know-how-ul Ford Otosan în electrificare, aşa cum se vede la emblematicul model E-Transit recent lansat, se vor regăsi şi în vehiculele electrice pe care compania le va produce în fabrica de la Craiova.