Business sportiv. Cosmin Vladimirescu, country manager Mastercard România şi Croaţia: Este nevoie de susţinere în sport, acest domeniu a dus România pe cele mai mari podiumuri. Aproape 70% din Români consideră că brandurile ar trebui să susţină sportul

Autor: Miruna Diaconu 25.11.2022

♦ Circa 68% din respondenţii unui studiu realizat de Mastercard au răspuns că practică sport în timpul liber.

Cosmin Vladimirescu, country manager al Mastercard România şi Croaţia, este de părere că sportul are nevoie de o mai mare susţinere din partea companiilor private. Sportul a reuşit să ducă România pe cele mai mari podiumuri ale lumii şi să atragă atenţia unei lumi întregi, iar Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi, Simona Halep şi David Popovici sunt doar câteva dintre exemple.

„Este, fără doar şi poate, nevoie de susţinere în sport. Sportul a dat multe personalităţi de referinţă care au adus România pe cele mai mari podiumuri şi în atenţia unei lumi întregi. Aceste reuşite se datorează, în primul rând, talentului, dedicării zi de zi şi perseverenţei sportivilor.“

„Iar pentru ca ei să poată să facă ceea ce le place, să îşi urmeze pasiunea, este nevoie de susţinere financiară. Această susţinere poate lua diverse forme: acordarea de burse, finanţări, dezvoltarea de programe de mentorship, construirea sau renovarea de facilităţi sportive, sponsorizarea unor evenimente“, spune Cosmin Vladimirescu.

Mastecard a lansat  în luna aprilie a acestui an o platformă de activităţi dedicate sportului, care cuprinde parteneriate cu evenimente mari, cu unii din cei mai mari jucători români de tenis, fotbal şi baschet, cât şi cu CSU ASE Bucureşti.

„Plaftorma este ancorată în poziţionarea brandului şi este construită pe informaţii privind comportamentul consumatorilor şi date care reflectă preferinţele fanilor români. Avem o lungă tradiţie de a aduce fanii sportului mai aproape de pasiunile lor prin parteneriatele cu sportivi şi competiţii de renume, la nivel global şi naţional, din discipline precum: tenis, fotbal, baschet, schi, golf, eSports, rugby, baseball, nautică sau şah“, precizează aceasta.

Înainte de lansarea platformei, Mastercard a realizat un studiu în rândul românilor privind activitatea lor sportivă, dar şi care sunt sporturile practicate. Astfel, din datele studiului, circa 86% dintre români sunt fani ai sportului şi urmăresc evenimentele din sport.

În ceea ce priveşte obiceiul românilor de a face sport, 68% dintre participanţii la studiu au răspuns că practică sport în timpul liber, însă dintre aceştia, aproape jumătate preferă sportul, în timp ce 1 din 4 practică jogging şi tot un sfert preferă să practice tenis.

Conform aceluiaşi studiu, aproape 70% din respondenţi consideră că brandurile ar trebui să susţină sportul, principalele sporturi care ar trebui susţinute sunt fotbalul, gimnastica, tenisul, handbalul, înotul, baschetul şi voleiul.

Cele mai populare sporturi în rândul românilor sunt fotbalul, tenisul şi baschetul, iar pentru aceste sporturi Mastercard organizează diverse activităţi pentru a le susţine, spune Cosmin Vladimirescu.

„Următorul pas a fost să dezvoltăm verticalele de conţinut, respectiv parteneriate cu sportivi români recunoscuţi pentru performanţa în domeniile lor, parteneriate cu evenimente locale şi parteneriate cu cluburi sportive, unde facem echipă cu CSU ASE pentru dezvoltarea unui program complex de pregătire pentru jucătorii echipei masculine de baschet, generaţiile 2006 şi 2007, precum şi campanii dedicate posesorilor de carduri Mastercard“, explică acesta.

Cosmin Vladimireascu precizează faptul că obiectele platformei sunt, pe de o parte, de a susţine sportivii şi evenimentele sportive financiar şi la nivel de promovare a valorilor sportive, iar pe de altă parte, de a susţine educaţia sportivă prin încurajarea oamenilor de a adopta un stil de viaţă sănătos.