Nume nou în topul celor mai vândute branduri de ciocolată. Roshen, al miliardarului ucrainian Petro Poroşenko, se bate cu Milka şi Kinder pentru o felie din vânzările de ciocolată evaluate la 2,5 mld. Lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete 25.11.2022

♦  În topul celor mai vândute branduri de ciocolată din punct de vedere al valorii se găseşte şi brandul românesc Heidi.

Brandul Roshen, produs de compania cu acelaşi nume controlată de miliardarul ucrainian Petro Poroşenko, a intrat în topul celor mai vândute branduri de ciocolată şi dulciuri pe bază de ciocolată din punct de vedere al vânzărilor în valoare, situându-se pe locul trei într-un top realizat de companie de cercetare de piaţă Euromonitor. Primele locuri pe podium sunt completate de Milka şi Kinder, branduri cu o istorie mult mai mare decât Roshen, inclusiv pe piaţa românească. De exemplu, Milka este o marcă lansată în 1901, a intrat pe piaţa din România la începutul anilor 2000. Kinder are şi el o istorie de peste 50 de ani. Pe de altă parte, Poroşenko a început în anii ‘90 să cumpere fabrici de ciocolată din Ucraina, Rusia, Lituania şi Ungaria, pe care le-a organizat în grupul Roshen. Astfel, Roshen este un brand relativ tânăr pe piaţa de ciocolată.

Vânzările de ciocolată în retail sunt estimate de Euromonitor la circa 2,5 miliarde de lei anual, iar valoarea este în creştere în contextul în care inflaţia galopantă a determinat o serie de scumpiri la toate produsele din categoria bunurilor de larg consum. Cu toate acestea, analiştii Euro­monitor estimau o uşoară scădere a vân­zărilor de vânzărilor în volum din cauza impac­tului inflaţiei şi a războiului din Ucraina.