Afaceri de la Zero. Victor Nae, fondatorul Nori de Zahăr: „Cererea este foarte mare şi mai ales în afara Bucureştiului, în jurul oraşelor mari din România. E o nişă care trebuie exploatată“

Autor: Georgiana Mihalache 25.11.2022

♦ Victor Nae a creat Nori de Zahăr în urmă cu trei ani şi aşteaptă peste 16.000 euro în 2022 din participarea la evenimente ♦ De la vata de zahăr, ideea de bază din spatele Nori de Zahăr, au mai intrat în ofertă şi popcornul şi limonada.

Brandul Nori de Zahăr a pornit în 2019, când Victor Nae, fondatorul businessului, a decis să facă pasul spre antreprenoriat şi să meargă la evenimente în care să producă pe loc vată de zahăr.

Astăzi are patru maşini de vată de zahăr şi a mărit gama cu popcorn şi limonadă. Antreprenorul aşteaptă 80.000 de lei în 2022 (peste 16.000 de euro) şi mizează doar pe evenimentele corporate.

„Lucram într-un restaurant, îmi doream un business al meu, ceva la care să lucrez, să pun pasiune, dorinţă şi să am libertate. O prietenă mi-a spus că are de organizat o nuntă, iar mireasa îşi doreşte neapărat un stand de vată de zahăr, dar că e foarte greu să găsească. Atunci, eu dorindu-mi un business şi să o ajut, s-a aprins un beculeţ în mintea mea şi aşa s-a creat Nori de Zahăr”, a povestit Victor Nae. Investiţia iniţială a fost de până la 2.000 de euro, antreprenorul încercând iniţial să verifice dacă ideea sa de business funcţionează. Odată cu participarea la evenimente, au început să apară şi cererile pentru Nori de Zahăr. 

„Dacă mergi la un eveniment, te văd ceilalţi invitaţi şi îşi doresc şi ei. Este o atracţie, le explic cum se formează vata de zahăr, încerc să-i introduc cumva în ce fac eu. Şi au fost cereri din ce în ce mai multe. Acum sunt patru standuri de vată de zahăr pentru diferite tematici. Îmi place să îi dau clientului voie să-şi aleagă, îi ofer poze cu toate aparatele să-şi aleagă în funcţie de eveniment”, a spus Victor Nae.

Cel mai căutat produs rămâne vata de zahăr, cu două arome – cea de căpşuni sau cireşe şi cea de fructe de pădure.

Vata de zahăr e cel mai căutat produs din portofoliu. Şi ca arome, este cea roz care poate fi cu căpşuni sau cu cireşe sau albastră care este cu fructe de pădure.

„Vata de zahăr poate fi vândută într-un magazin fizic. Va fi ambalată, dar momentan rămân pe zona de evenimente. Mulţi sunt foarte curioşi cum se face, cum se produce. Îmi doresc să am toate maşinile închiriate în fiecare weekend în Bucureşti sau în ţară. Sunt cam 40 de weekenduri în care aş putea”, a mai precizat fondatorul micului business.

Clienţii care vor să închirieze tot pachetul oferit de Nori de Zahăr, adică vată de zahăr, popcorn şi limonadă, plătesc mai puţin decât varianta în care le iau separat, însă depinde de numărul de invitaţi şi de oraş.

„Preţul pleacă de la 600 de lei pentru două ore. Clientul îşi poate adăuga şi poate să ajungă şi la 3.000 - 5.000 de lei. Cererea este foarte mare şi mai ales în afara Bucureştiului, în jurul oraşelor mari din România. E o nişă care trebuie exploatată”, a mai explicat Victor Nae.

O idee de dezvoltare poate fi şi francizarea brandului, la care se gândeşte antreprenorul. Anul 2022 a fost unul de creştere pentru Nori de Zahăr, de la 60.000 de lei în 2021 până la 80.000 de lei cifră de afaceri aşteptată anul acesta.

„Evenimente sunt şi în timpul săptămânii, sunt serbări care au loc la început sau sfârşit de an şcolar. Copiii sunt cei mai buni clienţi ai mei. Este frumoasă viaţa de antreprenor şi prin prisma faptului nu e un mediu stresant, oamenii se bucură, este muzică, lumea este relaxată. Cred că cel mai important e să fii sincer cu clientul, onest, să nu încerci doar să faci bani. Nu e numai despre business, e despre relaţiile pe care le legi cu oamenii, cu clienţii, cu furnizorii”, a concluzionat Victor Nae.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

• Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

• În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.