Analiză ZF. Marea păcăleală în vremuri cu inflaţie galopantă? Companiile menţin preţurile sau le cresc uşor, dar reduc ambalajele: lumea se uită la preţ chiar şi când cumpără 50 g de salam, de aceea a apărut tendinţa de a ambala o cantitate mai mică

Autor: Cristina Roşca 25.11.2022

♦ Preţul a redevenit cel mai important argument în procesul de cumpărare în contextul în care alimentele şi celelalte produse de bază s-au scumpit cu până la 30-50% în doar un an ♦ Într-o perioadă marcată de o inflaţie galopantă, de circa 15%, una dintre cele mai mari din Europa, retailerii şi producătorii de bunuri de larg consum caută soluţii pentru a-şi păstra consumatorii aproape şi a nu-şi vedea vânzările afectate.

Într-o perioadă în care preţurile au crescut cu până la 30-50% pentru articole de bază, iar oamenii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, căutând opţiuni mai ieftine, producătorii de bunuri FMCG au găsit o soluţie care să le permită să nu piardă teren şi cotă de piaţă. Ei menţin preţul sau îl cresc uşor, reducând în schimb ambalajele.

„La final de 2020, un pachet de 160 de scutece Huggies Elite Soft 3 costa 140 de lei, iar acum 144 de bucăţi sunt 153 de lei“, spune Mădălina D., care în ultimii doi ani a cumpărat frecvent acelaşi articol de la acelaşi producător.