Vânzările marilor magazine de modă au depăşit nivelul din anul etalon 2019: românii au lăsat 1,6 mld. euro la Zara, H&M şi Peek&Cloppenburg în 2021

Autor: Cristina Roşca 28.11.2022

Românii au cheltuit anul trecut pe îmbrăcăminte aproape 1,6 mld. euro, o sumă cu 36% mai mare decât în 2020 şi cu aproape 10% peste nivelul din 2019, ultimul an de dinainte de pandemie şi cel considerat a fi un etalon pentru multe businessuri şi industrii, arată calculele ZF pe baza datelor Cushman & Wakefield Echinox.

Compania de consultanţă imobiliară a realizat o analiză la nivelul întregii pieţe de retail şi a studiat situaţia pe mai multe segmente, unul dintre acestea fiind moda. În retailul de îmbrăcăminte, au fost analizate rezultatele a 38 de mărci, printre care Zara, H&M, Peek&Cloppenburg, Reserved sau New Yorker. Acestea sunt unele dintre cele mai importante nume din domeniu. Nu au fost incluse şi rezultatele retailerilor de pantofi sau ai celor de echipamente sportive, ele fiind analizate separat. În segmentul de încălţăminte, spre exemplu, vânzările nu au reuşit în 2021 să ajungă la nivelul din 2019.