Business MAGAZIN. Cum a ajuns ”dulapul din stradă” - Locker - afacerea momentului în e-commerce

Autor: Miruna Diaconu 27.11.2022

Dacă în urmă cu patru ani nişa livrărilor la dulapul din stradă – locker – era abia la început, astăzi nu mai reprezintă doar o modalitate pentru jucători de a  se diferenţia de restul pieţei, ci a devenit o necesitate. Companiile investesc în dulapuri stradale tot mai multe şi mai performante, iar viitorul curieratului pare să fie mai mult out-of-home decât at the door.

Răzvan lucrează în domeniul retailului şi orarul lui de muncă este foarte încărcat. Pleacă devreme de acasă şi ajunge seara. De fiecare dată când plasează o comandă de la un magazin online, alege ca modalitate de livrare lockerul.

„Mă pot duce când vreau eu acolo şi evit situaţia în care trebuie să stau după curier sau el să nu mă găsească acasă. Pot să îmi iau coletul când mă întorc de la muncă. Lockerele îmi oferă această flexibilitate”, spune el, adăugând că de când a fost introdusă această metodă de livrare, îşi comandă mai multe produse din magazinele online.

Răzvan nu este singurul client al magazinelor online care preferă ca modalitate de livrare lockerele, ci adopţia acestui tip de livrare a crescut în ultimii ani în rândul consumatorilor, pentru că le oferă o anumită flexibilitate. Fie că merg la birou, fie că lucrează de acasă, libertatea de a alege când merg să îşi ridice colectul la o distanţă de 5-10 minute de casă îi determină pe mulţi dintre clienţi să aleagă un locker în loc de livrarea la uşă. Răzvan se numără printre cei 20% din clienţii din România care, atunci când achiziţionează produse de pe platformele online, aleg ca metodă de livrare lockerele – o rată mică de adopţie comparativ cu alte ţări din Europa, conform unui studiu realizat de compania de consultanţă Last Mile Experts. Lockerele vin să schimbe piaţa locală de curierat, în special comportamentul clienţilor. Însă, creşterea gradului de adopţie a acestui tip de livrare ar putea însemna costuri mai mici pentru jucătorii din piaţă. Astfel, un curier are posibilitatea, în loc să meargă la zece adrese, să lase în schimb cele zece colete într-un singur loc.

 

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN