Antreprenori locali. Marius Bîcu, Ferma cu Omenie: Noi exportăm 60% din producţie în 13 ţări şi suntem fericiţi că avem un portofoliu diversificat. 2023 arată foarte bine în bugetare

Autori: Ramona Cornea , Mădălina Dediu Panaete 29.11.2022

Marius BÎcu, proprietarul producătorului de brânzeturi Ferma cu Omenie, care are în portofoliu brandurile De la Fermă şi Pachetul de Acasă, spune că deşi este o companie mică, cu 0,4% cotă de piaţă pe plan local, Ferma cu Omenie poate creşte atât pe plan local, cât şi în afara ţării.

„Noi exportăm 60% din producţie în 13 ţări şi suntem fericiţi că am împărţit ouăle în mai multe coşuri, şi sunt ţări în care se anunţă recesiune, şi ţări în care lucrurile merg mai bine“, a spus antreprenorul.

Din 2019, Ferma cu Omenie este o firmă separată de Unilact Transilvania, compania  pe care este operată businessul de ferme pornit de tatăl lui Marius Bîcu, o fermă cu 500 de vaci şi oi, care furnizează 50% din laptele necesar fabricii de brânzeturi. În 2021, Ferma cu Omenie a avut afaceri de 19,7 milioane de lei, iar Unilact Transilvania a avut un rulaj de peste 7 milioane de lei. Unilact are o istorie de 28 de ani în zootehnie, iar din 2002 Marius Bîcu a preluat frâiele activităţii de procesare. În 2013, în primul interviu acordat ZF, Marius Bîcu povestea că 20% din producţie merge pe pieţele externe, în Spania, Italia, Anglia şi Austria. De atunci, businessul dezvoltat de familia Bîcu a crescut de mai bine de două ori, concurând pe rafturile marilor magazine cu jucători mari din brânzeturi precum Hochland, FrieslandCampina (Napolact) sau Lactalis (Covalact, Rarăul).