Business Magazin. Cine este Frits Goldschmeding, cel care a înfiinţat una dintre cele mai cunoscute firme de recrutare la nivel mondial, totul a pornit în timp ce-şi scria teza de licenţă la ora 3 dimineaţa

Autor: Andra Stroe 04.12.2022

3:00 AM. E ora la care Frits Goldschmeding a ajuns acasă, de la o petrecere studenţească, şi a aşternut prima dată pe hârtie, în camera de cămin, ideile pe care le avea pentru lansarea firmei de recrutare Randstad. Rezultatul? O companie cu zeci de mii de angajaţi şi câteva miliarde de dolari în contul personal.

Student la Facultatea de Economie din cadrul Amsterdam’s Vrije University, olanezului i-a venit ideea pornirii unei firme de recrutare în timp ce scria teza de licenţă. Pe măsură ce subiectul prindea contur, şi-a dat seama că piaţa de profil din ţara natală era, la acel moment, insuficient acoperită. Într-o noapte, în timp ce se întorcea de la o petrecere împreună cu un coleg, Ger Daleboudt, s-a gândit să nu mai piardă timpul şi să treacă la fapte. „Ger m-a întrebat: când? Am spus: acum!

Ora trei dimineaţa părea a fi momentul perfect”, povesteşte antreprenorul într-un document de prezentare al companiei. Când au ajuns în camera de cămin în care locuiau ca studenţi, şi care avea să le fie şi primul birou, s-au pus pe treabă. Goldschmeding a scris o scrisoare către viitorii clienţi, iar colegul său, către viitorii angajaţi. Şi, pentru că nu aveau bani de timbre, antreprenorul le-a livrat personal. „Am început fulgerător. Iar la finalul primului an, aveam deja vreo 20 de angajaţi”, îşi aminteşte el începuturile businessului, lansat în 1960.

Iniţial, compania s-a numit Uitzendbureau Amstelveen, numele fiind schimbat în cel actual în 1964. În 1990 afacerea a atins borna listării la bursă. Un alt moment important din istoria Randstad a fost marcat în 2008, când jucătorul a semnat un acord de preluare a concurentului olandez Vedior, într-o tranzacţie de 3,5 miliarde de euro, în urma căreia a devenit a doua cea mai mare companie de recrutare de forţă de muncă din lume. O altă achiziţie, mai recentă, a fost cumpărarea, în 2016, a site-ului american Monster.com, pentru care a plătit suma de 400 de milioane de dolari.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro