ZF Live. Roxana Epure, antreprenor şi coproprietar NextUp, firmă de software contabil: Într-o zi, SAF-T va simplifica munca de verificare. În prezent, doar dublează această muncă pentru că instituţiile statului nu sunt digitalizate

Autor: Alexandra Cepăreanu 08.12.2022

♦ SAF-T are rolul de a centraliza toate datele despre activitatea unei firme într-o singură raportare ♦ Pentru contribuabilii mari SAF-T se aplică de anul acesta, din luna iunie. Pentru contribuabili mijlocii se va aplica de la 1 ianuarie 2023, iar pentru companiile mici raportarea SAF-T va fi obligatorie din 2024.

Raportarea SAF-T (Standard Audit File for Taxation – Fişierul Standard de Audit pentru Taxe) sau declaraţia 406, ca parte a procesului de digitalizare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), nu aduce încă beneficiile la care sperau reglementatorii, în contextul în care instituţiile statului nu sunt digitalizate pentru a putea centraliza datele contribuabililor.

„Într-o zi SAF-T va simplifica munca de verificare a companiilor de către instituţiile statului român, într-o zi. Dar astăzi, în prezent, SAF-T nu face asta, astăzi doar dublează această muncă. Pentru că rolul acestei declaraţii este să centralizeze toate datele despre activitatea unei firme într-o singură raportare, dar momentan instituţiile statului nu sunt pregătite pentru asta. Noi am introdus această raportare, dar le-am păstrat şi pe cele anterioare, pentru că nu suntem digitalizaţi şi nu putem centraliza nimic, deci e de la sine înţeles că dublăm acea muncă”, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Roxana Epure, antreprenor şi coproprietar al NextUp, firmă de software contabil cu peste 5.000 de companii în portofoliul de clienţi.