ZF Live. Andrei Băluţă, head of information management & technology, Metro România. În funcţie de situaţia economică şi de cea socială, lumea poate tinde mai mult către alimente din zona de bază

Autor: Ramona Cornea 09.12.2022

„Acum situaţia revine uşor-uşor la zona de dinainte de pandemie, într-un trend normal şi într-un mix normal al categoriilor cumpărate. Dar contează foarte mult şi perioadele de criză.”

În funcţie de situaţia economică şi de cea socială, oamenii poate tinde mai mult către alimente din zona de bază şi renunţă la cele care nu le sunt neapărat necesare, afirmă Andrei Băluţă, head of information management & technology în cadrul Metro România.

„Cred că au fost diverse perioade când a fost un joc între categorii şi într-o perioadă sau alta a fost o creştere şi o concentrare pe anumite categorii de produse. În pandemie a fost zona de dezinfectanţi şi zona de alimente de bază, lumea şi-a făcut stocuri acasă de tot felul de alimente de bază şi evident că au scăzut categoriile care nu au fost de necesitate. Acum situaţia revine uşor-uşor la zona de dinainte de pandemie, într-un trend normal şi într-un mix normal al categoriilor cumpărate. Dar contează foarte mult şi perioadele de criză pentru că, în funcţie de situaţia economică şi de situaţia socială, lumea poate tinde mai mult către alimente din zona de bază şi renunţă la cele care nu sunt neapărat necesare. Se vede acest lucru”, a declarat Andrei Băluţă în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Despre categoriile de produse vândute de Metro, el spune că nu a observat o scădere a vânzărilor în ultima perioadă, având în vedere că produsele vândute de retailer sunt în principal din zona alimentară.

„Noi avem foarte mult accent pe zona alimentară şi pe lucrurile de necesitate. Chiar dacă preţurile au crescut, nu putem să spunem că vedem considerabil o scădere a cumpărării pentru că sunt lucruri care ne trebuie zi de zi şi acolo nu au cum să varieze foarte mult de la o săptămână sau o lună la alta, sunt lucruri de necesitate”, a explicat Băluţă.

Metro este în proces de digitalizare a operaţiunilor, iar online-ul reprezintă acum undeva la peste 10% - 15% din businessul companiei.

„Din punctul nostru de vedere, viitorul o să fie digital. Nu cred că se va putea face business în zona asta fără o îmbinare a părţii fizice de interacţiune şi a celei online. (...) Avem serviciul de ecommerce la B2B pentru clienţii noştri HoReCa şi clienţii noştri revânzători din zona de comerţ tradiţional.“

„ Avem platforme dedicate pentru fiecare segment în care ei pot să-şi facă planuri de achiziţii şi să plaseze comanda online către Metro. Mai departe Metro livrează către ei. „Livrarea este a noastră, livrăm cu flota proprie. (...) În businessul Metro predomină în continuare partea de cash&carry, adică clienţii care vin în magazine şi se aprovizionează, iar partea de online este într-o continuă creştere”, a detaliat Andrei Băluţă.

Soluţii digitale pentru clienţii Metro le dau acestora acces la toată zona de istoric, există zona de ajutor în propuneri, în  comandă, există liste, cataloage făcute special pentru fiecare segment de antreprenori.

„Clienţii, având şi soluţii digitale, pot să îşi facă foarte bine planificarea de aprovizionare astfel încât să fie şi ei eficienţi. Ca şi portofoliu cu portofoliul de clienţi, discutăm în jurul a 100 000 de business-uri care sunt în target, dar în general sunt mult mai multe. Toţi clienţii pot să acceseze zona de soluţii digitale de la Metro. Sunt în continuare şi clienţi care nu au început să folosească. Suntem într-o continuă creştere a numărului de utilizatori de pe platformele noastre digitale şi creştem destul de rapid în ultimii în ultimii ani. Creştem constant în fiecare an pe toate soluţii digitale”, afirmă reprezentantul Metro.

Pentru HoReCa, retailerul are o soluţie care îi ajută să-şi crească vizibilitatea online.

„Este dedicată zonei HoReCa şi acolo au nişte servicii de construire a site-lui afacerii, o platformă de comenzi pentru consumatorilor finali se duce în zona de B2C care să îi ajute. Pentru revânzători avem zona de comenzi online şi avem integrări directe între clienţii noştri şi Metro, le trimitem facturile digital, ei nu mai trebuie să stea atât de mult timp în diverse procese administrative cu hârtie pentru că lucrurile se întâmplă mai simplu digital.”

Andrei Băluţă spune şi că sectorul de HoReCa din România este într-o continuă dezvoltare.

„Dacă vorbim de zona de Vest, cred că sunt mult mai mult mai numeroase businessurile din zona HoReCa, dar şi România este într-o continuă creştere. De asemenea, este şi o creştere a portofoliului de servicii. După pandemie sunt mult mai mult prezente serviciile de livrare de la de la restaurante şi au păşit mult mai mult în zona digitală. Toate businessurile şi în special în HoReCa partea digitală reprezintă acum un element esenţial şi în zona de desfăşurare a businessului cu consumatorii finali, dar şi în relaţiile cu furnizorii.

şi a celei

online.