Vânzările marilor retaileri de încălţăminte nu au reuşit în 2021 să depăşească nivelul din anul etalon 2019, oprindu-se cu 6,5% sub acest prag

Autor: Cristina Roşca 13.12.2022

Românii au cheltuit anul trecut 261 mil. euro în cele mai importante zece reţele de magazine de încălţăminte din România. Suma este cu 6,5% mai mică decât în anul etalon 2019, ultimul an de dinainte de pandemie, arată calculele ZF pe baza datelor Cushman & Wakefield Echinox.

Compania de consultanţă imobiliară a realizat o analiză la nivelul întregii pieţe de retail şi a studiat situaţia pe mai multe segmente, unul dintre acestea fiind cel de încălţăminte. În paralel, a fost analizată şi situaţia în modă (îmbrăcăminte).

Românii au cheltuit anul trecut pe îmbrăcăminte aproape 1,6 mld. euro, o sumă cu 36% mai mare decât în 2020 şi cu aproape 10% peste nivelul din 2019.