Accent pe R de la românesc

Autor: Mădălina Dediu Panaete 19.12.2022

Carnea este unul dintre segmentele unde furnizorii locali acoperă peste 90% din gama de produse de pe rafturile Carrefour, în contextul în care aproape toţi românii consumă carne săptămânal, iar jumătate dintre ei chiar zilnic.

Producţia de carne şi preparate din carne generează anual afaceri de peste 18 mld. lei, la care se adaugă circa 8 mld. lei afaceri realizate de fermele locale de creştere a animalelor, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Industria cărnii este astfel una dintre cele mai mari sectoare din domeniul agroalimentar.

Aproape toţi românii consumă carne săptămânal, iar jumătate dintre ei chiar zilnic, conform unui studiu realizat anterior de compania de cercetare Nielsen. Ca preferinţe, carnea de pasăre rămâne pe primul loc în topul vânzărilor dacă luăm în calcul datele de la Institutul Naţional de Statistică, dar un loc important îl ocupă şi carnea de porc şi peştele. Dacă în cazul cărnii de pasăre fermele locale reuşesc să acopere consumul intern, dar şi exportă, nu acelaşi lucru se întâmplă în cazul cărnii de porc, unde pesta porcină a decimat efectivele, astfel că în 2021 efectivul de porcine era de doar 3,6 milioane. În acest context, peste 80% din carnea de porc este importată în condiţiile în care vânzările de carne de porc proaspătă depăşesc anual 4,8 mld. lei, potrivit Market Vector.

Pe de altă parte, pe segmentul cărnii de vită accentul se pune tot mai mult pe carnea premium, iar un semnal bun pentru sectorul de pescuit este parteneriatul cooperativei Ţara Mea cu Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, cu o reţea de circa 380 de magazine. Prin acest parteneriat cooperativa livrează peşte de captură din Marea Neagră în magazinele mari ale retailerului francez.

De altfel, Carrefour mizează pe o selecţie variată de carne „made in Romania”, de toate tipurile: porc, vită, oaie, pasăre. “Românii fac alegeri gurmande la cumpărături, drept pentru care îşi doresc să aibă acces la cea mai bună carne, indiferent de categorie. Astfel, am dezvoltat parteneriate cu producători care livrează la nivel naţional, dar şi cu producători care livrează regional”, a menţionat Radu Gherman, buying director ultra-fresh în cadrul Carrefour România. Iar loc pentru dezvoltare este, având în vedere apetitul consumatorilor români şi tendinţa acestora de a alege produse româneşti, iar producătorii spun că parteneriatul cu lanţul de magazine i-a ajutat la dezvoltarea businessului.