Previziuni 2023. Transporturi. Una caldă, alta rece: portul Constanţa bate recorduri de trafic de mărfuri. Camioanele stau la cozi în vămi pentru că România nu a intrat în Schengen

Autor: Mirabela Tiron 05.01.2023

Camioanele de marfă vor continua să piardă zeci de ore la cozile din vămi, dat fiind că România nu a intrat în Schengen, iar trenurile vor circula tot cu viteza redusă de 15-17 km pe oră în medie în lipsa investiţiilor în sistemul feroviar.

În curierat, Fan Courier, liderul pieţei, are în plan să devină lider şi pe piaţa din Republica Moldova, pe care a intrat la finalul lui 2021. Investiţii în dezvoltare regio­nală va continua să facă şi Sameday, care are în plan investiţii de 20 de milioane de euro în urmă­torii trei ani pe piaţa din Bulgaria, unde şi-a extins activita­tea.

Pe de altă parte, pentru Nemo Express conti­nuă proce­du­ra insolvenţei, după ce Tri­bunalul Ilfov a dis­pus în oc­tom­brie anul trecut deschide­rea procedu­rii genera­le de insolvenţă.