Reportaj ZF. În loc de un teren de sport la fiecare supermarket, în Braşov avem câte un sens giratoriu la fiecare hipermarket

Autor: Răzvan Botea 14.01.2023

Ziarul Financiar a lansat în 2018 iniţiativa „Un teren de sport la fiecare supermarket, o sală de sport la fiecare mall”, un manifest menit să crească, de la rădăcini, baza de selecţie sportivă, adică numărul de copii şi tineri care practică sport regulat.

În Braşov, la cel puţin trei supermarketuri apărute în ultimii 5-6 ani, campania neoficială „un sens giratoriu la fiecare supermarket” a avut mai mult ecou în practică, aşa cum se vede din imaginile surprinse de reporterul ZF. Întrebarea care se pune este de ce nu ar putea supermarketul să facă şi un teren de sport dacă giratoriul s-a putut face?

„O iniţiativă care ar fi fost bună de aplicat. Este bine să mai dai şi înapoi după ce primeşti”, spune S.F., IT-ist în vârstă de 30 de ani din Braşov.

Primăria Braşov a răspuns solicitărilor ZF şi a spus că nu cunoaşte costurile sensurilor giratorii, întrucât au fost suportate de investitori. Autorizarea construcţiei giratoriilor o justifică prin „fluidizarea şi sistematizarea” traficului în zonă. În două din cele trei cazuri prezentate de ZF mai jos nu era intersecţie de drumuri până la construcţia supermarketurilor, iar în cazul sensului giratoriu de pe Str. Stadionului, giratoriul a facilitat accesul în parcarea viitorului supermarket al maşinilor care vin de pe Bulevardul Griviţei. În caz contrar, pentru a ajunge la supermarketul în cauză, ocolul era de peste doi kilometri.