Un nou lanţ de restaurante vine în România tocmai de la Paris. Unul dintre proprietari este o româncă ce a decis să se întoarcă în ţara ei pentru a deschide un restaurant fine dining

Autor: Cristina Roşca 15.01.2023

Harta gastronomică a Bucureştiului a început să se contureze cu adevărat în ultimul deceniu, însă ea este într-o perpetuă actualizare dat fiind că an de an noi localuri îşi deschid porţile pentru oaspeţii ale căror papile gustative au devenit tot mai pretenţioase. 

Harta gastronomică a Bucureştiului a început să se contureze cu adevărat în ultimul deceniu, însă ea este într-o perpetuă actualizare dat fiind că an de an noi localuri îşi deschid porţile pentru oaspeţii ale căror papile gustative au devenit tot mai pretenţioase. Simultan – şi tot în număr mare – se şi închid restaurante, cafenele şi baruri care nu reuşesc să îşi găsească un făgaş propriu către inima (sau stomacul) oamenilor. Locul lor este ocupat rapid de cei care au o idee sau un vis pe care vor să îl transforme în realitate. Un astfel de vis au avut şi Andreea Barroca şi soţul său Eric, care se pregătesc să inaugureze la începutul lui 2023 primul lor restaurant din România, amplasat la parterul proiectului rezidenţial Roka Residence din zona Nerva Traian din Bucureşti.

„Dintotdeauna mi-am dorit să deschid un business în România şi asta doar din considerentul că sunt legată de ţara mea mamă“, spune Andreea Barroca, managing partner al Groupe Tamara.

Ea recunoaşte însă că, dacă e să privească pragmatic lucrurile, sunt şi alte motive care au încurajat această investiţie. România în general şi Bucureştiul în particular s-au bucurat în ultimii ani de o creştere economică solidă. Chiar dacă mai sunt multe probleme de rezolvat şi aspecte de îmbunătăţit, ea observă o maturizare a mediului de business şi o reducere a nivelului de corupţie.

„E vizibil faptul că a înflorit o clasă de mijloc care are o mentalitate diferită de cea din era comunistă. Sunt oameni care au nivel de trai bun şi care călătoresc.“ Aceşti români sunt clienţii-ţintă ai Groupe Tamara, un grup de restaurante sub umbrela căruia sunt reunite mai multe branduri şi concepte.

„Groupe Tamara este un business deţinut în mod egal de mine – o româncă ce locuieşte la Paris – şi de soţul meu Eric.“ După ce au activat în industria de IT (enterprise software, mai exact), cei doi antreprenori şi-au reorientat atenţia către ospitalitate, iar asta după ce amândoi şi-au vândut companiile pe care le fondaseră.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro