(P) UTILBEN, compania care face afaceri pe baza valorilor creştine. Interviu cu CEO-ul şi cofondatorul companiei UTILBEN, Ruben Marian

Autor: Publicitate 17.01.2023

UTILBEN este unul dintre liderii industriei de utilaje din România, iar o bună parte din acest succes se datorează aplicării valorilor creştine în business. Este mărturia cofondatorului companiei, Ruben Marian, care a înfiinţat UTILBEN alături de soţia lui, Oana, în urmă cu 16 ani. De la bun început, organizaţia condusă de cei doi soţi a cunoscut o dezvoltare accelerată datorită afacerilor făcute cu integritate şi caracter.

 

Ruben, care este strategia voastră de business?

Eu şi soţia mea suntem oameni perseverenţi şi vizionari, iar aceste trăsături le-am transpus în business. Da, facem afaceri cu integritate şi caracter, însă mai presus decât atât, am implementat în compania noastră valorile creştine care ne definesc. UTILBEN a devenit astfel un model de bune practici şi este o organizaţie care se bucură de o reputaţie excelentă în industrie şi, mai ales, beneficiază de încrederea clienţilor.

Anul 2022 a fost un an provocator pentru industrie, ca să folosesc un eufemism. Multe companii au înregistrat pierderi şi au resimţit din plin efectele pandemiei şi ale războiului de la graniţă, însă UTILBEN a făcut notă discordantă. Concret, am obţinut o creştere a cifrei de afaceri cu 35% faţă de 2021. Cred cu tărie că acest succes se datorează modului nostru de a face business şi nu mă feresc să proclam că punem valorile creştine mai presus de orice.

Poate, pentru unii, credinţa e un subiect tabu sau o găsesc incompatibilă cu antreprenoriatul, însă noi vedem credinţa în Dumnezeu ca fiind nucleul UTILBEN. Iar respectarea valorilor creştine face parte din ADN-ul companiei încă de la înfiinţare, din anul 2006. Am plecat la drum fără resurse iniţiale şi fără relaţii în acest domeniu, iar faptul că acum avem 4 sedii la nivel naţional, peste 120 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 21 de milioane de euro mă face să cred că am luat decizia corectă.

 

Care au fost investiţiile care v-au adus cele mai multe beneficii?

În mai puţin de 1 an, am deschis 3 sedii în Bucureşti, Cluj şi Iaşi, iar numărul total a ajuns acum la 4. A fost o mişcare îndrăzneaţă, mai ales că am făcut această mutare strategică pe timp de pandemie şi război. Am luat în calcul schimbarea de paradigmă în ceea ce priveşte comportamentul clienţilor din industrie, care şi-au mutat atenţia de pe utilajele noi pe cele second-hand, şi am inaugurat 3 ateliere performante şi am crescut capacitatea de service mobil la 20 de unităţi.

Utilajele noi sunt greu de obţinut în acest moment, mai ales din cauza întârzierilor pe lanţul de aprovizionare şi a preţurilor în creştere. Pe piaţa de produse noi, lucrurile sunt într-o continuă dinamică şi acest sector e marcat de incertitudine. Fermierul român nu poate aştepta o jumătate de an pentru un tractor nou, întrucât trebuie să îşi culeagă recolta. Constructorul român nu are 1 an la dispoziţie până i se livrează un excavator nou, căci are de respectat termene stricte de execuţie.

Aşa că, soluţia cea mai la îndemână este să achiziţionezi pe loc un utilaj la mâna a doua sau, desigur, să închiriezi unul. Deci, strategia noastră de business s-a bazat pe cele 2 componente-cheie în momentul de faţă: service şi rental. Tehnicieni cu experienţă şi service performant pentru posesorii de utilaje second-hand, precum şi o flotă de rental ce cuprinde peste 50 de utilaje de construcţii, majoritatea noi.

 

UTILBEN a trecut printr-un amplu proces de rebranding pentru a sprijini evoluţia sa accelerată. Despre ce este vorba?

Oferim un pachet unic de produse, servicii şi tehnologie, cu scopul de a le asigura clienţilor cea mai bună experienţă din industrie. Am realizat că este nevoie ca această performanţă să fie reflectată şi de imaginea UTILBEN, de felul în care suntem percepuţi în piaţă. Aşa că am trecut compania printr-un amplu proces de rebranding, ce s-a întins pe 12 luni, astfel încât noua noastră identitate să rezoneze cu felul în care facem business şi să indice clar direcţia pe care o urmăm.

Scopul nostru este să inspirăm oamenii să integreze valorile creştine în afacerea lor, pentru bunăstarea societăţii. Vrem să fim mai mult decât un model de bune practici, vrem să devenim un standard de urmat. Milităm pentru o schimbare de paradigmă a mediului de afaceri, unde orientarea să nu fie exclusiv pe profit, ci pe îmbunătăţirea societăţii în care trăim prin aplicarea valorilor creştine.

Viziunea noastră este să transformăm pieţe emergente prin prezenţa noastră. Asta a făcut UTILBEN în România în urmă cu 16 ani - când am demonstrat că există o perspectivă diferită pentru a achiziţiona un utilaj - şi asta vom face şi în ţări din estul Europei, nordul Africii şi Orientul Mijlociu. Avem curaj să ne îndeplinim viziunea şi le vom oferi oamenilor speranţă şi încredere că etica în afaceri este singura cale spre dezvoltare sustenabilă.

Misiunea noastră este să creăm un ecosistem unic de produse, servicii şi tehnologie, care să le ofere clienţilor cea mai bună experienţă din industrie. Astfel, reuşim să mergem mai departe de o simplă relaţie tranzacţională şi creăm un parteneriat bazat pe colaborare, implicare şi onestitate. Deja, produsele din portofoliul UTILBEN le asigură clienţilor noştri un înalt grad de satisfacţie, însă această experienţă nu ar fi deplină fără serviciile conexe pe care le oferim şi ultimele tehnologii pe care le folosim.

 

Ruben, care sunt valorile care definesc organizaţia UTILBEN?

Rezolvăm probleme. Mai exact, suntem dedicaţi să găsim în maximum 24 de ore soluţia oricărei probleme pe care o întâmpină clienţii noştri. Le răspundem cu promptitudine atunci când apelează la noi, iar clienţii noştri au siguranţa că problema lor nu va rămâne nerezolvată. Mentalitatea noastră ţine de găsirea de soluţii la cele mai diverse situaţii. Este imperios ca aceştia să ştie că suntem 100% implicaţi şi că înţelegem seriozitatea problemei şi urgenţa în rezolvarea acesteia.

Încredere. Suntem oneşti şi spunem întotdeauna adevărul, pentru ca un client să rămână alături de noi cel puţin 20 de ani. Punem mai presus de orice sinceritatea, chiar şi atunci când riscăm să pierdem bani din cauza asta. Nu le ascundem clienţilor eventualele situaţii neplăcute care pot apărea în orice relaţie tranzacţională şi nu lucrăm pe la spatele lor. Tot ceea ce facem facem cu integritate şi ne respectăm întotdeauna promisiunile. Fără excepţii şi fără compromisuri.

Inovare. Ne perfecţionăm continuu şi investim în ultimele tehnologii pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor noştri. Compania UTILBEN este într-un continuu proces de transformare. Nu ne oprim niciodată din digitalizare şi automatizare. Facem totul pentru a găsi soluţii mai simple şi mai rapide, care să vină în sprijinul clienţilor noştri. Ne perfecţionăm mereu şi investim în ultimele tehnologii, de la tool-uri, la software-uri.

 

Ce urmează pentru UTILBEN?

Continuarea extinderii la nivel naţional şi, desigur, internaţional. Aşa cum am spus şi mai devreme, ne uităm cu interes spre ţări din Europa de Est, Africa de Nord şi Orientul Mijlociu, întrucât vedem foarte multe oportunităţi acolo. Sunt economii emergente acolo, iar acele state au nevoie de utilaje pentru a-şi dezvolta infrastructura şi reţeaua de utilităţi. Trebuie să acţionăm cu celeritate şi să profităm de potenţialul de creştere al ţărilor aflate în proces de evoluţie şi, desigur, să contribuim la ascensiunea acestora. Aportul unor companii de talia UTILBEN poate fi decisiv.

În încheiere, îi invit pe toţi cei care rezonează cu filosofia noastră de business şi cu planurile noastre îndrăzneţe de creştere să acceseze utilben.ro/cariere şi să descopere care rol li se potriveşte cel mai bine, întrucât de-abia aştept să ne cunoaştem!