Compania de curierat Sameday Group a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 800 milioane lei, în creştere cu 28%, după ce a intrat pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria şi a extins reţeaua easybox cu 58%

Autor: Roxana Rosu 18.01.2023

Compania de curierat Sameday Group a încheiat anul 2022 cu  o cifră de afaceri de 800 milioane lei, cu 28% mai mare faţă de 2021, după ce a intrat pe pieţele din Ungaria şşi Bulgaria şi a extins reţeaua easybox cu 58%.

Investiţiile în tehnologie au dus la creşterea numărului de colete cu 38% comparativ cu anul calendaristic anterior, se arată în comunicatul companiei.

Sameday a investit peste 50 milioane de euro în soluţii software de management, servicii operaţionale şi proiecte.

Pentru 2023, compania şi-a propus ca investiţiile în tehnologii să-şi dubleze valoarea faţă de anul anterior, atunci când au fost dezvoltate soluţii de optimizare pentru facilitarea comunicării cu clienţii, optimizarea sortării coletelor, eficientizarea traseului curierilor sau upgradarea soluţiei de software a easybox.

Sameday şi-a consolidat anul trecut poziţia pe piaţa ungară, numărul de comenzi cu livrare la adresă sau în lockerele easybox majorându-se cu peste 280%. La finalul anului, reţeaua Sameday easybox de pe teritoriul Ungariei a atins un număr de 680 de lockere instalate în marile oraşe.

În toamna 2022, compania a început să ofere servicii de livrare în Bulgaria, în lockerele easybox şi livrare la adresă, atât naţional, cât şi cross-border. În Bulgaria au fost instalate 135 de easybox-uri, care au găzduit peste 60 000 de colete. Până în aprilie 2023, Sameday îşi propune să aibă 250 easybox-uri active pe această nouă piaţă.

În România, peste 27 milioane de colete, reprezentând 47% din totalul trimiterilor autohtone Sameday, au avut ca destinaţie reţeaua easybox. Dintre acestea 73% fuseseră deja achitate online, iar timpul mediu pe care un colet l-a petrecut în easybox a fost de 11,11 ore.  

”A fost un an greu, în care ne-am asumat riscuri şi din care ne-am ales cu o mulţime de lecţii valoroase. Sameday este o maşinărie al cărei motor se bazează pe tehnologie. Evoluţia comerţului online, de unde vin peste 90% dintre comenzile noastre, dezvoltarea mediului digital, dar şi atenţia pe care o acordăm inovaţiilor tehnologice ne-au ajutat să creăm o structură care să ne transforme în prima alegere a clienţilor business. 2022 a fost un al an lecţiilor pe care le vom aplica în 2023, pentru ca nevoile clienţilor noştri să-şi găsească cele mai eficiente soluţii”, declară Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.