Cum arată globalizarea în sectorul dulciurilor. Povestea unei ieşiri şi reintrări în producţie: Mondelez a închis fabricile Poiana din Braşov şi a revenit în producţia de dulciuri în România în urma celei mai mari tranzacţii din industria alimentară

Autor: Mădălina Dediu Panaete 20.01.2023

Împreună, Chipita şi Mondelez au avut în 2021 afaceri cumulate de peste 1,2 mld. lei (circa 250 mil. euro).

Mondelez International, unul dintre cei mai mari jucători la nivel mondial de pe piaţa dulciurilor, a reintrat în lista celor mai impor­tanţi producători de dulciuri din România după ce a semnat prelua­rea Chipita Global, inclusiv a opera­ţiunilor din România. Conform unui raport recent al Deloitte România, valoarea estimată a operaţiunilor din România a fost de 327 de mili­oane de euro, număr care pune tran­zacţia pe primul loc în topul celor mai mari deal-uri din industria ali­mentară locală, conform datelor ZF.

Mondelez International a fina­lizat la începutul anului 2022 achiziţia Chipita Global, unul dintre cei mai mari producători de croissante şi snackuri coapte din Europa Centrală şi de Est, care deţine în România şi propria fabrică. Valoarea totală a  tranzacţiei a fost de 2 miliarde de dolari. Chipita deţine o unitate de producţie lângă Bucureşti.