Cum a ajuns aeroportul Bacău de la investiţii de zeci de milioane de euro şi ambiţia de a avea un milion de pasageri, la numai două rute acoperite de o singură companie aeriană?

Autor: Miruna Diaconu 28.01.2023

Societatea care administrează aeroportul din Bacău urmează a fi transformată din regie autonomă în societate pe acţiuni, scopul final fiind acela de a atrage investitori.

Aeroportul din Bacău a rămas cu doar două rute, către Londra şi Milano, după ce Wizz Air a anunţat închiderea bazei pe care o deschisese cu doar doi ani în urmă. Odată cu acest anunţ, au fost anulate şi câteva dintre cursele pe care Wizz Air pe opera din Bacău, fiind singurul operator aerian care activa pe terminal.

Aeroportul Bacău nu a fost însă păzit de probleme nici până acum. Timp de mai mulţi ani, Bacăul avea singurul aeroport din ţară care era administrat într-un parteneriat public-privat. În 2009, Consiliul Judeţean Bacău a încheiat un partenariat cu BlueAero (actuala Blue Air), care era controlată de controversatul om de afaceri Nelu Iordache. La acea vreme, reprezentanţii companiei aeriene anunţau investiţii de 45 milioane euro pentru modernizarea aeroportului şi estimau un milion de pasageri.