Polonezii de la LPP deschid în România primul centru extern de distribuţie din portofoliu . “România rămâne una dintre cele mai atractive şi bine conectate pieţe pentru noi, unde industria modei oferă un potenţial de creştere uriaş”

Autor: Cristina Bellu 25.01.2023

LPP Logistics, operatorul logistic care gestionează reţeaua de aprovizionare şi distribuţie a grupului polonez LPP, va deschide un centru de distribuţie în localitatea Bolintin-Deal, lângă Bucureşti, cu o suprafaţă totală de 65.000 de metri pătraţi.

Acesta este cel de-al doilea depozit gestionat de companie în România, ţară care a devenit una dintre pieţele-cheie pentru cel mai mare producător de îmbrăcăminte din Polonia.

Poziţionarea strategică a noii investiţii va permite companiei să deservească 450 de magazine ale brandurilor de îmbrăcăminte LPP din România, Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Macedonia de Nord, Serbia şi Grecia.

”Economia românească înregistrează în prezent una dintre cele mai rapide creşteri din întreaga regiune, iar piaţa românească este de mulţi ani una dintre cele mai importante în ceea ce priveşte dezvoltarea afacerilor LPP. În doar doi ani şi jumătate, numărul magazinelor marca LPP din această ţară s-a dublat - de la 59 la sfârşitul anului 2019, la 118 la mijlocul anului 2022. Ţinând cont de acest lucru, decizia de a închiria o nouă facilitate de depozitare în România, care să deservească reţeaua de vânzări LPP, a fost una evidentă. Este al doilea depozit din ţară şi suntem încrezători că tot ceea ce ştim despre piaţă şi condiţiile locale ne va creşte potenţialul ca operator logistic în regiune”, spune Sebastian Sołtys, vicepreşedinte LPP Logistics.

În prezent, LPP Logistics gestionează depozitele grupului cu o suprafaţă totală de aproape 460.000 mp, furnizând servicii complexe şi moderne de depozitare şi distribuţie pe aproape 40 de pieţe. Odată cu lansarea operaţiunilor la Bolintin-Deal, spaţiul total de depozitare gestionat de LPP Logistics va creşte la 524.000 mp.

”Operaţiunile din noul centru de distribuţie vor fi susţinute, printre altele, de un dispozitiv automat de sortare lung de 140 de metri, care face posibilă sortarea simultană a mărfurilor pentru 450 de magazine. Dispozitivul este o soluţie unică dezvoltată de o echipă de ingineri împreună cu un furnizor olandez. Un mare avantaj este modul silenţios de funcţionare”, explică Sebastian Sołtys.  

Utilizarea tehnologiilor moderne în depozitele LPP Logistics optimizează procesele, asigurând astfel eficienţa, transparenţa proceselor şi productivitate sporită. De asemenea, toate soluţiile implementate sunt menite să sprijine şi să uşureze munca celor aproape 280 de angajaţi operaţionali care vor lucra în noul centru de distribuţie.

Procesul de recrutare pentru noua unitate va începe în primul trimestru, iar echipa de management va beneficia de instruire în cadrul centrului de distribuţie al LPP Logistics din Polonia, spun reprezentanţii companiei.

"România rămâne una dintre cele mai atractive şi bine conectate pieţe pentru noi, unde industria modei oferă un potenţial de creştere uriaş. Previziunile pentru anii următori legate de vânzările din acest sector par promiţătoare. În acest context, ne urmărim treptat obiectivul de a construi şi dezvolta o companie de management al lanţului de aprovizionare bazată pe cele mai înalte standarde, care să vizeze nevoile clienţilor şi cerinţele tot mai mari ale acestora în ceea ce priveşte oferta de produse", a adăugat vicepreşedintele LPP Logistics.

El precizează că odată cu dezvoltarea primului centru de distribuţie din străinătate al Grupului, compania a decis să facă şi o schimbare semnificativă în ceea ce priveşte traseul de livrare a mărfurilor din fabrici.

"Până acum, ne bazam în principal pe transportul maritim şi pe potenţialul porturilor poloneze. Toate mărfurile erau direcţionate către Polonia, unde funcţionează cele două centre de distribuţie. De acolo, marfa pleca către magazinele din întreaga lume şi către depozitele de aprovizionare. Amplasarea centrului în sudul Europei ne oferă oportunitatea de a profita de infrastructura celui mai mare port din România, Constanţa, şi de a reduce astfel semnificativ costurile şi timpii de livrare în sudul Europei, prin reducerea distanţelor dintre magazine şi centrul de distribuţie. Prin urmare, este şi o schimbare cu un efect semnificativ în ceea ce priveşte impactul asupra mediului al întregii noastre reţele de distribuţie”, a explicat Sebastian Sołtys.

Aşa cum a anticipat investitorul, centrul va fi funcţional la sfârşitul acestui an. Facilitatea va permite depozitarea a aproximativ 35 de milioane de articole de îmbrăcăminte şi accesorii şi expedierea a 3,7 milioane de articole pe săptămână. Datorită utilizării unor procese şi soluţii tehnologice optime, centrul va servi drept hub cross-dock pentru o parte din livrările din Polonia.