eMAG: Consumatorii au preferat să comande online de pe dispozitivle mobile în 2022. Irina Pencea, Chief Marketing Officer, eMAG: Livrarea rapidă şi mobilitatea sunt comune celor 8 milioane de clienţi ai noştri

Autor: Alexandra Cepăreanu 25.01.2023

Consumatorii au migrat în direcţia comenzilor online de pe dispozitivle mobile în 2022, arată un comunicat tramsmis de reprezentanţii eMAG, cel mai mare retailer online local - cu o prezenţă puternică şi în Ungaria şi Bulgaria. Astfel, clienţii platformei din România, Ungaria şi Bulgaria au preferat să plaseze comenzi cu precădere de pe telefonul mobil, cele mai multe cumpărături fiind plasate în intervalul 10:00- 15:00. Practic, 78% dintre clienţii din România, 61% dintre clienţii din Ungaria şi 72% dintre bulgari au comandat de pe telefon, care le permite să plaseze comenzi oricând şi oriunde s-ar afla.

În ceea ce priveşte pregătirile pentru sărbători, în România, clienţii s-au bazat pe livrarea rapidă prin intermediul abonamentului Genius, astfel că aceştia au plasat comenzile mai târziu, cele mai multe înregistrându-se cu şase zile înainte de Crăciun. Pe de altă parte, clienţii din Bulgaria au fost mai grăbiţi, plansând foarte multe comenzi în ziua de 6 decembrie, iar pentru clienţii din Ungaria cea mai aglomerată zi de shopping a fost 12 decembrie.

„Sezonul cumpărăturilor de iarnă a reconfirmat faptul că, indiferent că vorbim despre clienţii din România sau despre cei din Bulgaria sau Ungaria, cu toţii preferă soluţiile de shopping care le simplifică viaţa. Ofertele speciale, livrarea rapidă şi mobilitatea sunt comune celor 8 milioane de clienţi ai noştri care au ales să cumpere de pe eMAG produse din toate categoriile, de la cadouri pentru cei apropiaţi până la băuturi sau produse pentru curăţenia casei. Aceştia au profitat şi de preţurile bune pe care le-au găsit în campaniile de reduceri, dar şi de gama variată, alegând dintr-un singur loc, toate articolele de care au avut nevoie,” a spus Irina Pencea, Chief Marketing Officer, eMAG.

Astfel, clienţii eMAG din toate cele trei ţări au putut opta pentru cumpărături atât din oferta eMAG cât şi a sellerilor din Marketplace, astfel că peste 22.000 de selleri care vând pe eMAG au înregistrat comenzi în luna decembrie în cel puţin una dintre cele trei ţări, potrivit sursei citate. Peste 2.200 dintre aceşti selleri au avut comenzi şi dintr-o altă ţară decât cea de rezidenţă, iar peste 220.000 de comenzi din oferta sellerilor au fost livrate de eMAG, direct din hubul logistic de la Joiţa, prin serviciul de Fulfilment.

De asemenea, cea mai complexă comandă, în valoare de 60.499 de lei, a fost plasată din România şi a cuprins 285 de produse din categorii precum: băuturi, îngrijire personală şi machiaj, hrană uscată, produse de îngrijire a casei, produse de igienă, un aparat electrocasnic mare, un parfum şi un aparat electrocasnic mic.

„Din Ungaria a fost plasată o comandă cuprinzând 50 de produse cu o valoare de 46.622 de lei şi a inclus băuturi, cărţi şi articole de divertisment, hrană uscată, textile pentru casă, produse de igienă, articole de birotică, jucării, articole sportive. Cea mai mare comandă din Bulgaria a cuprins 38 de produse în valoare de 23.105 de lei şi a inclus îmbrăcăminte pentru femei, îmbrăcăminte pentru bărbaţi, genţi şi accesorii”, au mai transmis reprezentanţii eMAG.