Numărul de persoane care şi-au vândut telefoanele pe platforma Flip.ro s-a dublat în 2022 faţă de anul 2021. „Din 2020 până în prezent, Flip a plătit peste 17,5 mil. euro românilor care şi-au vândut telefoanele”

Autor: Alexandra Cepăreanu 25.01.2023

Numărul de persoane care şi-au vândut telefoanele pe platforma Flip.ro – marketplace pentru achiziţia şi vânzarea de telefoane recondiţionate - s-a dublat în 2022 faţă de anul 2021, fiind de 10 ori mai mare comparativ cu nivelul înregistrat în 2020, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii start-up-ului local. Astfel, până în prezent, 205.000 clienţi au folosit serviciile companiei Flip, fie pentru a-şi achiziţiona un telefon recondiţionat sau pentru a-şi vinde telefonul.

„Telefoanele păstrate în sertare se devalorizează în timp şi pot deveni e-waste, în loc să devină o resursă financiară. Aici intervenim noi - telefoanele care ajung la Flip sunt verificate în service-ul nostru în peste 30 de puncte de control, atât hardware cât şi software, ceea ce asigură o ofertă corectă. Procesul de vânzare al unui telefon pe Flip este unul simplu cu doar 3 paşi, sigur şi rapid (...)”, a spus Alex Burghelia, co-fondator al Flip.

Dintre telefoanele vândute pe Flip, cele mai multe sunt modele de iPhone, urmate de modele ale producătorului Samsung. De asemenea, pe platformă sunt vândute şi modele de la Huawei sau Xiaomi.

Potrivit reprezentanţilor Flip.ro, din 2020 şi până în prezent, Flip a plătit peste 17,5 milioane de euro românilor care şi-au vândut telefoanele pe site şi peste 18.6 milioane de euro în total, pentru cele trei pieţe în care activează.

De asemenea, aproape două treimi - 63.6% - dintre cei care îşi vând telefonul pe platformă sunt bărbaţi, între 25 şi 44 de ani. 89% dintre cei care îşi vând telefoanele vechi pe Flip provin din mediul urban, cei mai mulţi din Bucureşti şi Ilfov (38%), 20.1% din Transilvania, şi câte 11% din Moldova, respectiv Muntenia, conform datelor Flip.

Marketplace-ul Flip.ro, înfiinţat în 2019 de antreprenorii Alin Luca, Alex Burghelia şi George Moroianu, este activ în prezent pe trei pieţe - România, Ungaria şi Bulgaria – şi a ajuns la peste 160 de angajaţi. Din 2021, compania face parte din grupul eMAG - de la care a primit şi finanţare de 8 milioane de euro.