Afaceri de la Zero. Mihaela Botea şi Andrei Dănilă, doi IT-işti din Bucureşti, organizează petreceri tematice pentru copii şi se aşteaptă la 70 de evenimente anul acesta

Autor: Miruna Diaconu 27.01.2023

Investiţia iniţială a fost de 6.000 de euro, însă pe parcurs antreprenorii au mai investit 3.000 de euro pentru a achiziţionarea recuzitei necesare organizării petrecerilor.

Mihaela Botea şi Andrei Dănilă, doi IT-işti din Bucureşti, şi-au deschis propriul business numit Ateepeec prin care organizează petreceri tematice pentru copii. Cu o investiţie iniţială de 6.000 de euro, la care se mai adaugă 3.000 de euro, bani investiţi pe parcurs, cei doi au reuşit să organizeze circa 35 de petreceri anul trecut.

„Am început businessul anul trecut în primăvară, însă conceptul l-am gândit încă din 2021, când am şi început să pregătim tot ce era nevoie. Noi am pornit de la o idee mai simplă, dar pe parurs ne-am dat seama că avem multe detalii de pus la punct. Circa un an ne-a luat să pregătim site-ul şi să gândim tot businessul“, spune Mihaela Botea.

Cei doi şi-au dorit un business care să le permită să îşi păstreze joburile, iar o afacere care se ocupă de organizarea petrecerilor li s-a părut cea mai potrivită. Cu toate că evenimentele sunt organizate în mare parte în weekenduri, pregătirea lor necesită mai mult timp, însă cei doi reuşesc să ducă şi businessul şi joburile în paralel.

Mihaela Botea spune să principala sursă de inspiraţie pentru ideea de la care a pornit acest business a fost piaţa de evenimente din SUA, acolo unde petrecerile pentru copii reprezintă deja o tradiţie.

„Noi am avut îndoieli la început, dacă vor merge şi la noi aceste tipuri de petreceri. Vara trecută ne-a confirmat că pentru oameni este important cum este organizată o petrecere, cum arată şi ce amintiri vor avea de la acel eveniment“, explică ea.

Investiţiile au mers în achiziţionarea decoraţiunilor şi articolelor de care aveau nevoie pentru organizarea evenimentelor.

Începutul businessului nu a fost aşa cum se aşteptau cei doi, fiind nevoie de o strategie de promovare.

„Mă aşteptam să fie foarte multe rezervări şi lumea să vină către noi, dar nu funcţionează deloc aşa. Trebuie să te faci cunoscut şi am început să investim în promovare, în diverse colaborări, abia apoi au început să ne caute oamenii“, povesteşte ea.

Un astfel de business, spune Mihaela Botea, prezintă o sezonalitate, în perioada verii fiind mai multe evenimente organizate, pe când în sezonul rece, numărul evenimentelor este foarte mic.

Fiecare petrecere organizată de Ateepeec are o tematică. Portofoliul Ateepeec a pornit cu patru tematici, anume Jungle and Safari, Dino Rawr, Llama & Cactus, Tropical Flamingo, Linen & Lace. Astăzi numărul tematicilor este mai mare.

„La noi s-a rezervt foarte mult tematica Jungle and Safari. Ideea aceasta de teme a început să fie destul de populară. Oamenii nu mai fac o doar o petrecere, ci şi doresc să aibă o temă anume pentru evenimentul lor“, spune ea.

Pentru anul acesta, antreprenorii îşi doresc o dublare a numărului de evenimente.

„Ne-am crescut şi vizibilitatea pe reţelele de socializare, este un lucru foarte important pentru că multe comenzi de acolo vin. Oamenii comandă şi de pe site, dar majoritatea vin de pe reţelele de socializare. Sperăm să avem un număr mai mare de evenimente“, mai spune ea.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.