Primele cifre legate de impactul strategiei Farm to fork în magazinele Carrefour: 20% din cifra de afaceri sunt generate de produsele cu valabilitate de până în 7 zile şi de la producători aflaţi la maximum 50 de kilometri distanţă de magazine

Autor: Florentina Niţu 30.01.2023

Circa 20% din cifra de afaceri a retailerului francez Carrefour, adică 1 din 5 lei, merg spre produse ultra-proaspete, care au o valabilitate de până în 7 zile, iar unele dintre ele sunt produse ultralocale, ceea ce înseamnă că provin de la producători aflaţi la maximum 50 de kilometri distanţă de punctul de livrare, potrivit oficialilor Carrefour România.

„În prezent, aproximativ 20% din cifra de afaceri totală este generată de produsele ultraproaspete. În 2023, vom continua să ne aliniem la tendinţele de consum, care arată că tot mai mulţi consumatori au un apetit din ce în ce mai mare pentru produsele locale, proaspete şi cu un aport calitate-preţ optim atunci când fac cumpărături, ceea ce ne bucură şi ne încurajează eforturile de a aduce cât mai multe produse locale pe rafturile noastre“, a spus într-un interviu acordat ZF Radu Gherman, director de achiziţii pentru produse proaspete şi ultraproaspete în cadrul Carrefour România.

În 2021, grupul francez a avut o  cifră de afaceri de 2,3 miliarde de euro în România, iar în primele nouă luni din 2022 şi-a majorat vânzările din România cu 5,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit ultimelor date oferite de reprezentanţii Carrefour.