Afaceri de la Zero. Roxana Streinu, fostă stewardesă, a creat alături de soţul său platforma Kiddos, un „Netflix al jucăriilor“ cu un stoc astăzi de 700 de jucării de închiriat după investiţii de 30.000 de euro. „Fiul nostru avea doar 8 luni şi aveam deja casa plină de jucării. Ne-am gândit că trebuie să facem ceva.“

Autor: Alexandra Matei 31.01.2023

Kiddos Toys Club închiriază jucării pentru copii cu vârste de la 0 la 6 ani, pe baza unui abonament lunar care poate include livrarea a 3 sau 5 jucării Vânzările cresc cu 30% de la lună la lună, iar pentru primul an de funcţionare cifra de afaceri estimată este de minim 50.000 de euro.

Roxana Streinu a lucrat zece ani ca însoţitor de zbor, atât pentru companiile aeriene locale, cât şi pentru companii din Emiratele Arabe Unite. Anul trecut, ea a intrat în lumea antreprenoriatului alături de soţul său şi a înfiinţat proiectul Kiddos, prin care oferă spre închiriere jucării pentru copiii de la câteva luni până la şase ani.

„Am pornit proiectul pe 1 iunie anul trecut. Am lucrat în domeniul aviaţiei zece ani, am fost însoţitor de zbor atât pentru companii aeriene locale, cât şi din străinătate. Însă, am fost nevoită să renunţ la această meserie. Intrasem în concediu de maternitate şi, din păcate, pentru că lucram pentru o companie din Emiratele Arabe Unite, acolo unde nu există legi care să protejeze mamele, atunci când s-au făcut reduceri de angajaţi, în perioada pandemiei, am fost printre aceia care au plecat. Prima dată ne-am gândit să aducem în România acest concept de închiriere de jucării cu abonament lunar când am devenit părinţi şi am observat deja că avem casa plină de jucării. Totul a pornit de la partenerii noştri din Dubai. Kiddos a început acolo, noi doar am venit în România cu acest concept“, a povestit Roxana Streinu.

Plecarea din domeniul aviaţiei a fost pentru ea o decizie care i-a schimbat atât viaţa, cât şi cariera. Roxana Streinu şi soţul său au investit în proiectul lor antreprenorial 30.000 de euro din surse proprii. Kiddos a pornit cu un stoc de 300 de jucării, iar în acest moment a ajuns la circa 700. În portofoliu se adaugă constant jucării, menţionează antreprenoarea, întrucât ele trebuie diversificate cât mai mult, în special pentru vârsta de 6-12 luni.

„Noi creăm stocul după jucăriile la care noi am avut acces în Dubai. Am luat legătura direct cu producătorii jucăriilor, care ne-au redirecţionat către Europa.“

„Am încercat, pe cât se poate, să lucrăm local“, a adăugat ea. Astfel, în portfoliul Kiddos, se află inclusiv jucării de la producători locali.

Kiddos pune la dispoziţie pachete de trei sau de cinci jucării. Pentru o lună, pachetul de trei jucării costă 150 de lei, în timp ce cel de cinci jucării costă 180 de lei. În prezent, precizează ea, există 100 de abonamente active.  Nu există un catalog propriu-zis, în care să se listeze toate produsele, explică aceasta, pentru că ar fi imposibil ca el să fie actualizat constant. Jucăriile sunt alese în funcţie de vârstă, de sexul copilului şi de interesele pe care le are, precum şi în funcţie de jucăriile pe care le are deja acasă.

Kiddos livrează pachete cu jucării în toată ţara. În primele luni, livrările se făceau personal, doar în Bucureşti, însă odată ce cererea a început să existe şi în alte oraşe, cei doi au decis să extindă proiectul.

Acum, jucăriile Kiddos ajung în toate oraşele din ţară, iar livrarea este gratuită, însă Capitala rămâne în top din perspectiva numărului de închirieri. „Bucureştiul este oraşul din care avem cei mai mulţi clienţi. Ţin legătura cu mămicile, le răspund personal, iar interacţiunea este foarte importantă pentru noi.“

Un record al Kiddos, din perspectiva livrărilor, afirmă Roxana Streinu, a fost atunci când au fost trimise circa 20 de pachete într-o singură zi.

Conceptul de închiriere de jucării, crede ea, este şi o modalitate de responsabilizare şi de educare, atât pentru părinţi, cât şi pentru copii. Antreprenoarea spune că până acum jucăriile s-au întors întregi, fiind doar o singură situaţie în care una dintre ele a fost deteriorată. „Părintele primeşte jucăriile, dar şi o listă cu preţul fiecărei jucării şi cu fiecare piesă. Totul este transparent. Noi folosim serviciul de când avea cel mic opt luni. Cred foarte mult în educaţie. Cu cât începem să-i educăm pe cei mici mai devreme, cu atât ne va fi mai uşor mai târziu.“

Până în acest moment, susţine antreprenoarea, ritmul de creştere pe care Kiddos îl are de la lună la lună este de 30%. La finalul unui an întreg de funcţionare, ea se aşteaptă la o cifră de afaceri de minim 50.000 de euro.  „Nu mă văd deloc antreprenor. Mă consider o mamă care duce jucării altor mame. Vreau să ajungem la un moment dat să ne susţinem doar din veniturile generate de Kiddos“. 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.