ZF Logistica Businessului. Mircea Georgescu, Huennebeck România: Ne aşteptăm la efervescenţă în infrastructură. Cifra de afaceri realizată din proiectele de infrastructură a ajuns să reprezinte aproape jumătate pentru noi

Autor: Alina-Elena Vasiliu 02.02.2023

Cel mai important proiect de infrastructură finalizat în 2022 şi pentru care Huennebeck România a fost furnizor a fost viaductul de la Tălmăcel, de pe lotul 1 al autostrăzii 1 Sibiu-Piteşti, realizat de PORR.

Huennebeck România, com­panie care furnizează sisteme de cofrare şi eşafodaj pentru domeniul construc­ţiilor, remarcă o efervescenţă ridicată în sectorul infrastructuri după ce segmente precum cel rezidenţial au ajuns într-o etapă de stagnare.

„În ultima vreme, proiectele de in­fra­struc­tură au început să se şi realizeze, tren­dul a început acum un an şi jumătate-doi. Astăzi, cifra de afaceri realizată din pro­iectele de infrastructură a ajuns să reprezinte aproape jumătate pentru noi. Acest lucru se întâmplă şi conjunctural, deoarece partea de rezidenţial trece

printr-o reconfigurare, creşterea nemaifiind aşa abruptă ca în ultimii trei-patru ani. Însă pe infrastructură au fost multe proiecte alocate, aşa că ne aşteptăm la o efervescenţă în creştere în acest domeniu“, a spus Mircea Georgescu, managing director al Huennebeck România, la emi­siunea online ZF Logistica Businessului.

În 2021, infrastructura ajunsese la o pondere de 40% în portofoliul Huennebeck România. Printre proiectele mari din portofoliul companiei se regăsesc autostrada Transilvania, drumul expres Craiova-Piteşti, proiecte de autostradă, pentru care se lucrează mult cu echipamente de eşafodaj.

„Ne pregătim să furnizăm echipamente şi pentru autostrada Moldovei, dar încă nu am fost contractaţi. Avem un parteneriat de mult timp cu firma Tehnostrade (unul dintre constructorii autostrăzii Moldovei - n. red.).“

Cel mai important proiect de infrastructură finalizat în 2022 şi pentru care Huennebeck România a fost furnizor a fost viaductul de la Tălmăcel, de pe lotul 1 al autostrăzii 1 Sibiu-Piteşti, realizat de PORR.

Huennebeck activează pe piaţa actuală de aproximativ 20 de ani şi face parte dintr-un grup industrial mai mare, localizat în Statele Unite ale Americii, cu numele Brandsafway, care se ocupă de oferirea de soluţii de acces şi de mentenanţă pentru diferite obiective industriale, platforme petroliere, fabrici. „Noi suntem specializaţi pe furnizarea de echipamente de cofrare şi eşafodaj pentru proiecte de construcţii. Evoluţia noastră depinde aşadar de evoluţia pieţei construcţiilor. Suntem prezenţi în toate sectoarele care au nevoie de betoane, adică partea de construcţii noi din rezidenţial, infrastructură şi proiecte comerciale – depozite, birouri.“

În România, Huennebeck funcţionează în două puncte de lucru, lângă Bucureşti (Rudeni) şi lângă Cluj-Napoca (Căpuşu Mare), unde lucrează în total aproximativ 80 de oameni. De acolo livrează echipamentele şi tot acolo derulează şi activitate de mentenanţă a lor.

„Nu avem activităţi de producţie în România, toate echipamentele ne sunt furnizate din depozitul central, din Germania. Nu ne-am gândit să dezvoltăm şi activitate de producţie aici, ţinând cont că suntem totuşi o companie mică la nivelul grupului, România generând cam 5-6% din tot ce face Huennebeck la nivel european.“

Mircea Georgescu a mai explicat că de cofrajele Huennebeck este nevoie imediat după realizarea săpăturilor pentru un proiect de construcţii. Echipa companiei alege împreună cu clientul lista de echipamente necesare, în funcţie de tipul de proiect. „Aspectul logistic este cel puţin la fel de important pentru noi ca aspectul tehnic sau ingineresc, pentru că, dacă nu am reuşi să furnizăm echipamentele la momentul la care clientul vrea să înceapă lucrarea şi în fiecare loc în care are nevoie, nu am reuşi să funcţionăm.“

„Pentru orice firmă care furnizează echipament greu, partea de logistică reprezintă o provocare.“

Pentru 2023, Huennebeck România nu vizează neapărat extinderea punctelor de lucru, ci automatizarea unor procese interne de reparare a echipamentelor şi eficientizarea transportului pentru livrarea şi returul lor.

„Încercăm să facem parteneriate cu transportatori de casă, care să înţeleagă specificul echipamentelor noastre şi să ne poată asigura frecvenţa livrărilor.“

Huennebeck România colaborează cu platforme industriale din sectorul energetic şi petrochimic în vederea realizării lucrărilor de mentenanţă (izolaţii, vopsiri) şi revizii tehnologice, însă se adresează preponderent firmelor de construcţii active pe piaţa din România, precum şi dezvoltatorilor imobiliari sau beneficiarilor de proiecte imobiliare. Printre clienţii companiei se numără Azomureş şi Petromidia.

Compania din România a livrat produse pentru proiecte precum pasajul Mihai Bravu din Capitală, autostrăzile Lugoj - Deva şi Timişoara - Lugoj, reabilitarea căilor ferate Frontieră - Curtici - Arad şi Sighişoara - Aţel, centura de sud a municipiului Craiova, precum şi mai multe staţii de epurare în localităţi precum Titu, Vatra Dornei sau Sfântu Gheorghe.