Adrian Ariciu, CEO al Metro România, despre tendinţele anului 2023: Comerţul de proximitate câştigă teren. În contextul creşterii costului de transport, confortul şi proximitatea vor triumfa în oraşele aglomerate. Metro România a obţinut în 2021 afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în 2020
♦ Este cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern şi este un avans like for like, dat fiind că grupul nu a deschis magazine noi ♦ Metro este activ pe segmentul cash & carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine.
Creşterea comerţului de proximitate, dar şi dezvoltarea platformelor de tip marketplace, adoptarea rapidă şi în număr tot mai mare a energiei verzi şi accelerarea digitalizării sunt principalele tendinţe identificate de către Adrian Ariciu, CEO al Metro România, ca fiind reprezentative în 2023.
„Prima tendinţă pe care o observăm constă în creşterea comerţului de proximitate în contextul macroeconomic actual marcat de scumpirea combustibilului (costul transportului) - motiv pentru care apropierea şi confortul vor triumfa în cazul metropolelor aglomerate. O altă tendinţă o reprezintă adoptarea rapidă a energiei verzi şi creşterea preocupării pentru schimbările climatice şi efectele produse de acestea.“
Nu în ultimul rând, executivul român vorbeşte despre accelerarea digitalizării şi apariţia tot mai multor aplicaţii care fac viaţa mai uşoară, amintind numărul în creştere al platformelor integratoare de tip marketplace.