Adrian Ariciu, CEO al Metro România, despre tendinţele anului 2023: Comerţul de proximitate câştigă teren. În contextul creşterii costului de transport, confortul şi proximitatea vor triumfa în oraşele aglomerate. Metro România a obţinut în 2021 afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în 2020

Autor: Cristina Roşca 01.02.2023

Este cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern şi este un avans like for like, dat fiind că grupul nu a deschis magazine noi Metro este activ pe segmentul cash & carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine.

Creşterea comerţului de proxi­mitate, dar şi dezvoltarea plat­formelor de tip mar­ketplace, adoptarea rapidă şi în număr tot mai mare a energiei verzi şi accelerarea digitalizării sunt principalele tendinţe identificate de către Adrian Ariciu, CEO al Metro Româ­nia, ca fiind reprezentative în 2023.

„Prima tendinţă pe care o observăm con­stă în creşterea comerţului de proximi­tate în contextul macroeconomic actual mar­­cat de scumpirea combustibilului (cos­tul transportului) - motiv pentru care apro­pierea şi confortul vor triumfa în cazul metropolelor aglomerate. O altă tendinţă o reprezintă adoptarea rapidă a energiei verzi şi creşterea preocupării pentru schimbările climatice şi efectele produse de acestea.“

Nu în ultimul rând, executivul ro­mân vorbeşte despre accele­rarea digitalizării şi apariţia tot mai multor aplicaţii care fac viaţa mai uşoară, a­min­tind numărul în creş­tere al platformelor inte­gra­­toare de tip marketplace.