Un litru de lapte a ajuns la 10 lei în supermarketuri, dublu faţă de acum un an. Cum se justifică creşterea galopantă a preţului, mult peste orice indice al inflaţiei?

Autor: Florentina Niţu 02.02.2023

Indiferent că vorbim despre Zuzu sau Napolact, două dintre cele mai vândute mărci de lapte din România, indiferent că ne uităm pe etichetele unui produs cu 1,5% grăsime sau cu 3,5% grăsime, litrul de lapte în supermarketurile din Bucureşti a ajuns între 8,5 şi peste 10 lei, un nivel dublu faţă de cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor colectate de ZF. 

Până în ianuarie 2022, preţul laptelui crescuse cu 20% într-un deceniu, potrivit unui index realizat de ZF, iar în ultimul an creşterile de preţ au depăşit cu mult rata inflaţiei. Cine este responsabil de această dublare?