Business sportiv. Sportya, platformă dedicată amatorilor de tenis din România şi regiune, a organizat anul trecut 600 de turnee de tenis în 100 de oraşe

Autor: Miruna Diaconu 03.02.2023

Astăzi, Sportya activează în România, Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Cehia şi Bahrain.

Sportya, un platformă înfiinţată de familia Mocuţa dedicată amatorilor de tenis care vor să participe la competiţii, a organizat anul trecut circa 600 de turnee de tenis în 100 de oraşe. Platforma conectează amatorii de tenis între ei, oferindu-le posibilitatea să îşi organizeze meciuri amicale sau diverse competiţii, la care participanţii pot obţine punctaj şi se creează un clasament.

„Activitatea pe care o înregistrează în Sportya se reflectă în profile personale, ca ale jucătorilor profesionişti, respectiv în clasamente naţionale şi internaţionale. Activitatea care rezultă din meciurile jucate în Sportya se reflectă în clasamente internaţionale, singurele de acest fel dedicate jucătorilor amatori. Pe baza acestora, jucătorii pot fi invitaţi la turnee speciale organizate la nivel internaţional, realizate doar pentru cei mai buni dintre jucătorii amatori de la fiecare nivel competiţional/nivel de abilităţi“, spune Sanda Mocuţa, cofondator al Sportya.

Primele meciuri jucate de membrii platformei au fost în 2008,  iar primele experienţe internaţionale au debutat în 2014, ca în 2021, platforma să se extindă oficial şi în afara graniţelor. Astăzi, Sportya activează în România, Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Cehia şi Bahrain.

Proprietarii platformei îşi doresc să se concentreze mai mult pe expansiunea internaţională.

„Toate informaţiile pe care le avem ne fac să fim încrezători în expansiunea internaţională pe care am iniţiat-o. Ne dorim să aducem în Sportya noi experienţe şi tipuri de oportunităţi de joc care să creeze mai mult interes pentru tenis şi pentru sport în general şi ne aşteptăm să vedem cea mai mare creştere anuală a numărului de jucători înregistrată în Sportya din momentul lansării sale.“

„Mai presus de toate, vrem să aducem jocul în viaţa cât mai multor oameni“, precizează Sanda Mocuţa.

Povestea MPG (Media Production Group) a început în urmă cu 18 ani, ca firmă de media din Câmpina, cu un ziar săptămânal în portofoliu. Treptat, firma a lansat produse media pe zona sportului, inclusiv o serie de reviste glossy dedicate tenisului şi golfului. În 2007-2008, activitatea de media a început să genereze şi organizarea unor evenimente sportive, primul fiind un campionat de tenis gândit iniţial pentru zona corporate.

În 2022, cele 600 de turnee organizate au totalizat un număr de 30.000 de meciuri jucate, însă Sanda Mocuţa îşi doreşte ca numărul acestora să crească în acest an.

La începutul acestui an, Sportya lucrează cu 130 de cluburi din 100 de oraşe.

Pentru cei care doresc să participe la astfel de evenimente este nevoie de crearea unui cont pe platformă şi selectarea nivelului de joc, care indică nivelul de abilităţi. De la acest pas, membrii platformei îşi pot găsi competiţii pentru nivelul lor de joc şi să îşi creeze reţele de prieteni cu care pot avea meciuri amicale.

Sanda Mocuţa spune că numărul jucătorilor de tenis a crescut considerabil de la începutul platformei şi până în prezent.

„Dacă în primii 3 ani de activitate aveam în jur de 1500 jucători activi, acum cifrele sunt mult mai mari, ceea ce demonstrează faptul că orice obiectiv de a creşte interesul pentru sport şi de a face din sport o activitate recurentă în viaţa de zi cu zi este în primul rând o luptă cu noi înşine, cu obiceiurile noastre, cu felul în care ne trăim viaţa. O astfel de schimbare de mentalitate este rezultatul muncii de ani de zile, ba chiar a unei schimbări de generaţii. Acelaşi trend îl vedem şi în alte sporturi, cum ar fi ciclismul sau alergarea.“

Cu toate acestea,  interesul oamenilor pentru sport este de fapt oglindit în nivelul serviciilor sportive şi a infrastructurii locale.

„Sunt oraşe cu peste 50.000 de locuitori care nu au niciun fel de infrastructură locală sau în cazul în care există, este de obicei prea puţin dezvoltată la nivel de programe pentru amatori / copii. în egala măsură, avem şi exemple pozitive cu privire la implicarea antrenorilor sau proprietarilor de club în atragerea oamenilor către sport. Chiar şi în comunităţi mici, cu infrastructură sensibil mai puţin dezvoltată comparativ cu regiuni mai puternice economic şi cu o densitate a populaţiei mai mare, implicarea şi pasiunea oamenilor care caută constant să răspândească bucuria sportului se dovedeşte a fi esenţială, cu rezultate remarcabile“, explică ea.

Astfel, ea este de părere că interesul oamenilor pentru sport este direct proporţional cu investiţiile la nivel local, cu cât dorinţa oamenilor de a face sport creşte, investiţiile vor începe să apară.

Sportya a fost dezvoltată de compania Media Production Group, care a fost implicată şi în organizarea evenimentelor precum Cupa David, BCR Open România, cât şi implementarea în parteneriat cu echipa internaţională ASO a evenimentului L’Etape Romania by Tour de France în Bucureşti şi dezvoltarea celei mai mari comunităţi de ciclişti amatori din România.