Veniturile din publicitate ale Google au scăzut cu 4% în 2022

Autor: Adrian Seceleanu 06.02.2023

Veniturile din publicitate ale gigantului Google au scăzut în 2022 cu 4%, la 59 mld. dolari, de la 61 miliarde de dolari în anul precedent, pe fondul deciziei agenţiilor de a-şi retrage bugetele în condiţiile exploziei inflaţiei şi al discuţiilor despre recesiune, notează presa internaţională. Şi vânzările de reclame ale YouTube au scăzut la 7,96 miliarde de dolari faţă de 8,63 mld. dolari în 2021.

„Google a avut rezultate sub aşteptări pentru majoritatea liniilor de business, cea mai importantă evoluţie fiind cea legată de reclamele afişate lângă căutări. Din nou, YouTube a încetinit, pe fondul competiţiei dure cu TikTok şi alţi jucători”, a comentat Jesse Cohen, analist pentru platforma Investing.com, citat de Marketwatch.

Compania-mamă a Google a raportat venituri totale pentru al patrulea trimestru fiscal de 76,05 mld. dolari, în creştere faţă de 75,3 mld. dolari cu un an în urmă. Câştigurile au fost de 13,62 miliarde dolari, sau 1,05 dolari pe acţiune, comparativ cu 20,64 miliarde dolari, sau 1,53 dolari pe acţiune, anul trecut.