Consumul chinez se arată greu de repornit: Băncile au început să ofere cadouri pentru a stimula creditarea

Autor: Valeriu Dănilă 06.02.2023

Băncile chineze promovează o mare varietate de produse de creditare în retail, deoarece autorităţile au nevoie de o creştere a cheltuielilor de consum pentru a crea o bază mai solidă pentru cea de-a doua economie a lumii, titrează Bloomberg.

Băncile, inclusiv Bank of China Ltd. şi China Construction Bank Corp. oferă rate preferenţiale ale dobânzii şi stimulente, cum ar fi carduri cadou pe platformele de comerţ electronic, pentru a atrage clienţii către ofertele lor de împrumut.

Cel mai recent impuls al creditării vine în momentul în care Beijingul a renunţat la politica sa strictă Covid Zero, care a zdrobit afacerile şi a sblăbit puternic creşterea economică. Preşedintele chinez Xi Jinping a cerut săptămâna trecută extinderea cererii consumatorilor pentru a realiza un ciclu economic virtuos.

Factorii politici au semnalat că vor acorda prioritate creşterii economice în acest an, cu un accent cheie pe stimularea consumului şi a investiţiilor, semnalând că ar putea fi introduse mai multe stimulente fiscale şi monetare.

Afacerile bancare în retail vor contribui în principal la stimularea creşterii băncilor chineze în 2023, pentru a compensa scăderea dramatică din 2022, potrivit Winnie Wu, şeful China equity strategist la Bank of America.

În timp ce împrumuturile de consum reprezentau aproximativ jumătate din toate împrumuturile noi în fiecare an pre-pandemic, acestea au reprezentat doar aproximativ o cincime din împrumuturile noi anul trecut, potrivit acesteia.