Per Forsberg, Volvo România: Piaţa locală are potenţial şi de 50 de camioane electrice în 2023. Tot mai mulţi transportatori mizează pe emisii zero de CO2

Autor: Bogdan Alecu 07.02.2023

Volvo Trucks are mai multe comenzi pentru camioane electrice din România, în condiţiile în care sunt companii şi clienţi pentru care aceştia livrează care mizează tot mai mult pe reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi sunt dispuşi să plătească în plus.

Camioanele electrice vor înregistra o cerere tot mai mare, chiar şi în lipsa unor programe de stimulare a acestora pe modelul Rabla Plus, consideră Per Forsberg, managing director la Volvo România, importatorul camioanelor Volvo pe piaţa locală, în condiţiile în care sunt modele economice care le fac fezabile şi în condiţiile în care costă de mai bine de trei ori decât unul diesel şi au o autonomie de circa 300 km, faţă de 1.500 – 3.000 km cât are unul pe motorină.

„În România avem mai mulţi clienţi care au comandat camioane electrice. Următoarele livrări vor avea loc în trimestrul al doilea, în aprilie-mai. Sunt pentru compania Routier din Cluj. Routier este un caz unic pentru că ei lucrează cu transport feroviar şi ei pot transporta astfel de la client la client cu emisii zero de dioxid de carbon. Acesta este modelul lor de business şi noi susţinem modelul. Electricul nu va putea înlocui dieselul. Vor exista aplicaţii unde camionul electric se va integra perfect, iar pentru distanţe lungi va fi fuel cell şi în cazul anumitor lucrări va rămâne motorul cu ardere internă, dar cu un combustibil sustenabil“, a spus Per Forsberg, managing director la Volvo România.