Atenţie ce cumpăraţi: Topul maşinilor care au avut cel mai des kilometrajul dat înapoi în România. Surpriza de pe primul loc

Autor: Andreea Tobias 11.02.2023

Riscul de a cumpăra o maşină cu kilometrajul „manipulat” este încă foarte mare, chiar dacă oamenii au devenit mai conştenţi de escrocherii legate de maşini. Maşinile germane sunt cele mai afectate de fraudarea kilometrajului.

Fraudarea kilometrajului nu înseamnă doar costuri mari de întreţinere pe viitor, ci şi reducerea semnificativă a valorii maşinii cumpărate. Pagubele ce provin din fraudarea odometrelor au ajuns la aproximativ 8,77 miliarde EUR pe an, conform unui studiu al Serviciului de Cercetare al Parlamentului European.

Maşinile germane sunt cele mai afectate de fraudarea kilometrajului, potrivit unui studiu realizat de carVertical, care a analizat 1,11 milioane de rapoarte istorice generate în ultimele 12 luni pe 24 de pieţe diferite, acoperind SUA şi cea mai mare parte a Europei.

Studiul a dezvăluit că maşina care are kilometrajul cel mai des dat înapoi este luxosul sedan Audi A8. Dintre toate A8-urile verificate pe platformă, 30,6% au avut un kilometraj falsificat, ceea ce înseamnă că aproape unul din trei Audi A8 second hand poate veni la pachet cu kilometrajul dat înapoi.

6 din top 10 maşini care au cel mai des kilometrajul falsificat sunt vehicule germane scumpe, cum ar fi Audi A7, BMW X5, BMW seria 7 şi Volkswagen Touareg. Preţul lor ridicat (şi, prin urmare, potenţialul ridicat de profit) face din aceste vehicule o ţintă perfectă pentru escrocheriile de pe piaţa maşinilor second-hand.

Printre modelele de pe aceeaşi listă dar care provin de la alţi producători vedem maşini precum Ford Mustang (locul 2 cu 25,7% din cazuri), Ford Fusion (locul 10 cu 22% kilometraje date înapoi), Volvo XC70 (locul 14 cu 21,1%) şi Opel Insignia (locul 19 cu 19,5%).

În mod tradiţional, vehiculele care au motoare pe benzină şi diesel au avut cea mai mare pondere pe piaţa maşinilor la mâna a doua, ceea ce înseamnă că sunt în centrul escrocherilor care vizează derularea kilometrajului. Cu toate acestea, cererea din ce în ce mai mare pentru maşini mai puţin poluante schimbă rapid situaţia.

Potrivit studiului, tipul de motor nu este un indicator bun pentru a determina dacă un vehicul este sau nu probabil să fi avut kilometrajul dat înapoi. Deşi pentru unele modele, cum ar fi BMW Seria 7, versiunile pe benzină şi diesel sunt mai probabil să fi avut kilometrajul modificat decât versiunea hibrid, pentru alte modele această corelaţie nu pare să fie adevărată.

De exemplu, la Volkswagen Jetta, versiunea hibrid are o pondere mai semnificativă a instanţelor de kilometraj dat înapoi (cu o medie de 27% din cazuri) decât versiunile diesel (24,1%) sau pe benzină (22,4%) ale aceluiaşi model.

Numărul tot mai mare de maşini electrice care au kilometrajul falsificat sugerează că oamenii ar trebui să fie mai precauţi. Mai ales că în cazul maşinilor electrice, cumpărarea unui model care are kilometraj falsificat ar putea duce la facturi masive de reparaţii.

Maşinile electrice care au kilometrajul dat înapoi prezintă cel mai mare risc, deoarece bateriile degradate în urma rulajului înseamnă reparaţii costisitoare. Ca atare, determinarea kilometrajului real joacă un rol critic atunci când căutaţi să cumpăraţi o maşină electrică sau hibridă la mâna a doua.