Afaceri de la Zero. Magdalena Neicu creează portofele, agende, borsete şi genţi din piele sub brandul Bruiaj şi vrea să transforme atelierul său din Braşov într-un hub creativ, un loc de întâlnire pentru mai mulţi designeri şi creatori

Autor: Alexandra Matei 09.02.2023

Proiectul pornit de ea are la bază conceptul de sustenabilitate şi grija faţă de natură, astfel că produsele pe care le creează sunt produse durabile, făcute din materiale prietenoase cu mediul Preţul produselor Bruiaj porneşte de la 150 de lei şi poate ajunge la 450 de lei Produsele se vând, în mare parte, online, în toată ţara, însă unele dintre ele sunt prezente şi în câteva magazine fizice de design din Timişoara, Braşov şi Bucureşti.

Magdalena Neicu, de profesie jurist, a înfiinţat un SRL în 2016, atunci când a simţit că îşi doreşte să dezvolte un proiect propriu. Doi ani mai târziu, în 2018, a apărut şi brandul Bruiaj, sub care astăzi creează portofele, agende, borsete şi genţi din piele în atelierul său din Braşov. Proiectul pornit de ea are la bază conceptul de sustenabilitate şi grija faţă de natură, astfel că produsele pe care le creează sunt produse durabile, făcute din materiale prietenoase cu mediul.

„Cred că Bruiaj înseamnă o pauză de la viteza cu care ne mişcăm în secolul acesta. În pauza asta încercăm să reinventăm munca manuală şi, pe alocuri, să dăm şansa unor oameni care gândesc creativ să se exprime în acest fel – unii dintre ei purtându-le, iar alţii realizându-le. Ideea cred că a pornit inconştient pentru că a fost un zvâc pe care îl aveam în mine, când aveam 23-24 de ani. În momentul în care s-a concretizat, am ştiut că totul va deveni un business. Brandul a apărut în 2018. Atunci am decis să transform această pasiune într-un business. Aveam dorinţa de a face lucrurile altfel, însă nu ştiam exact cu ce se mănâncă antreprenoriatul, aşa că am început să mă documentez şi să mă formez în această direcţie”, a povestit fondatoarea Bruiaj.

Totul a pornit de la o primă agendă din piele, pe care aceasta şi-a făcut-o, după care au urmat cereri pentru produse asemănătoare de la prieteni. După agendă, a urmat un portofel şi apoi, o geantă.

Magdalena Neicu îşi aminteşte că, la început, a experimentat lucrul manual, fără a avea o pregătire în acest domeniu. Însă, la scurt timp după crearea primelor produse pentru ea şi prietenii săi, a decis să urmeze un curs de design de produs la Berlin şi unul în marketing şi management.

Astăzi, în portofoliul Bruiaj se regăsesc în continuare agendele, produsele cu care antreprenoarea a pornit la drum. „Chiar dacă scriem foarte mult pe laptop sau telefon şi totul se păstrează online, eu încurajez scrierea manuală pentru că ne ajută să fim mai conştienţi”, a subliniat ea.

Pe lângă acestea, portofoliul cuprinde şi diverse alte genţi, borsete şi o poşetă 2 în 1, care se poate transforma în borsetă, toate fiind realizate din materie primă luată de la producători care au businessuri în România.

Preţul produselor Bruiaj porneşte de la 150 de lei şi poate ajunge la 450 de lei. Antreprenoarea plănuieşte să aducă un număr mai mare de produse pe piaţă, care vor avea şi preţuri mai ridicate. Ea spune că va păstra produsele din prezent, însă îşi doreşte să creeze şi produse în colaborare cu alţi designeri.

Produsele se vând, în mare parte, online în toată ţara, însă unele dintre ele sunt prezente şi în câteva magazine fizice de design din Timişoara, Braşov şi Bucureşti. Cluj, Bucureşti, Sibiu şi Oradea sunt oraşele cu cele mai mari vânzări.

„Văd brandul Bruiaj în mai multe magazine colaboratoare în viitor. Dezvoltarea antreprenorială, mai ales în domeniul creativ, funcţionează cel mai bine prin colaborări”, a mai adăugat Magdalena Neicu.

Recent, ea a mutat atelierul de producţie în Braşov. Înainte de acest pas, producţia avea loc la Cluj, în două spaţii închiriate, precizează aceasta, însă şi-a dorit un atelier propriu. Investiţia în acest nou spaţiu s-a ridicat la 150.000 de euro, bani care au venit din surse proprii.

Atelierul din Braşov este un spaţiu care funcţionează şi ca un showroom, iar în curând, ea îşi propune să îl transforme într-un hub creativ, dedicat antreprenorilor creativi.

„Bruiaj îşi va deschide uşa către alţi creatori. Ne dorim să aducem pe scena Braşovului un spaţiu cultural şi creativ, dar independent. Avem un număr de 10-15 antreprenori creativi pe care vrem să îi aducem în hub.”

Provocările de care se poate lovi un business precum Bruiaj, spune ea, sunt legate de distribuţia pentru materia primă. Mai mult, pot interveni şi diverse situaţii complicate din perspectivă legislativă sau contabilă.

Antreprenoriatul, afirmă Magdalena Neicu, este un domeniu în care trebuie să fii întotdeauna atent şi prezent, însă tocmai această dinamică este ceea ce o face să aprecieze acest domeniu.

Anul trecut, businessul său a generat o cifră de afaceri de 90.000 de lei. În 2023, fondatoarea îşi propune  o creştere de minim 25-30% faţă de anul anterior.

În viitor, principalul său obiectiv este ca prin Bruiaj să reuşească să schimbe mentalitatea oamenilor, făcându-i să aprecieze produsele de lungă durată, prietenoase cu natura.

„În următorii cinci ani, îmi doresc să ne axăm pe sustenabilitate, dar, în acelaşi timp, îmi doresc să facem comutarea de la a consuma ceva pentru că este trendy, la a consuma ceva pentru că este de lungă durată şi pentru că este trecut prin filtrul propriu.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.