ZF Agropower. Brandul de conserve Râureni ajunge în 22 de pieţe de pe patru continente. „Aproximativ 20% din vânzări vin de la export“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 09.02.2023

Annabella Fabrica de Conserve Râureni este cel mai mare jucător român din sectorul de conserve din fructe şi legume.

Ana-Maria Buican, director de export în cadrul Annabella Fabrica de Conserve Râureni, cel mai mare producător cu acţionariat românesc din sectorul conservelor din fructe şi legume, spune că exporturile repre­zintă 20% din vânzările producă­torului care are o fabrică în judeţul Vâlcea.

„Exportul reprezintă un canal important pentru Râureni în prezent. Anul acesta ne propunem o creştere de 10% a volumului de vânzări şi sper să atingem această creştere“, a spus Ana-Maria Buican în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Annabella Fabrica de Conserve Râureni face parte din grupul de companii deţinut de Dorina şi Dan Mutu. Cei doi au pus bazele reţelei de magazine Annabella, care este astăzi cea mai puternică afacere antrepre­no­rială din retailul alimentar. După ce au dezvoltat afacerea din comerţ, au preluat în 2008 Fabrica de Conserve Râureni de la Oltchim. De altfel, cei doi antreprenori au lucrat pentru această companie înainte de a porni pe drumul antreprenoriatului.

„Râureni are o tradiţie de peste 60 de ani în prepararea conservelor din fructe şi legume. Povestea companiei începe la fabrica Râureni, odată cu prima reţetă de marmeladă şi continuă astăzi cu peste 150 de produse. În anul 2008, grupul Annabella a început odată cu preluarea să facă investiţii majore în tehnologizarea liniilor de producţie, în designul ambalajelor, cât şi în promovarea produselor. Astfel, am crescut şi ne-am consolidat poziţia brandului pe piaţa internă şi am început să împărtăşim dragostea pentru natură şi peste hotare“. În 2012, compania a participat la prima expoziţie internaţională, iar apoi treptat brandul a început să crească pe pieţele externe.

„Suntem mândri să spunem că produsele Râureni ajung astăzi în peste 22 de ţări de pe patru continente, prin intermediul a trei canale de vânzare: distribuitori- importatori, marile lanţuri de supermarketuri-hipermarketuri, cât şi pe partea de tradiţional trade pentru populaţia care este etnică în ţara respectivă“.

Ana-Maria Buican consideră că pentru a putea pe o anumită piaţă trebuie să studiezi bine acea piaţă, concurenţii, dar şi să îşi facă un plan de vânzări, însă să nu fie dependent de el. Iar procesul de intrare pe o anumită piaţă poate dura de la o lună până la un an, însă variază în funcţie de canal, de ţară şi de resursele companiei şi mai ales de nevoile clientului.

„Fiecare ţară îşi are particularităţile şi solicitările sale, însă cele mai riguroase cerinţe le-am întâlnit pe piaţa din Statele Unite, fiind urmată de Germania. În ceea ce priveşte Statele Unite, pe lângă obţinerea înregistrării FDA, care însă este în sine un proces destul de anevoios, mai sunt multe alte cerinţe şi documente de obţinut în vederea comercializării produselor în America. Când vine vorba de Germania, procesul de listare în marile conturi este stufos ,faţă de alte ţări, documentaţia este mai amplă. Cu toate acestea, suntem bucuroşi şi mândri că putem exporta în aceste două ţări. Iar odată intraţi în SUA şi Germania, lucrurile devin sigure şi atrag de la sine interesul şi pentru alte sortimente din portofoliul Râureni“, a completat managerul de export al Râureni.

În momentul de faţă,fabrica Râureni are peste 150 de sortimente din conserve din legume şi fructe, iar la export sunt prezente peste 90%din portofoliul din portofoliul Râureni, conform datelor furnizate de Ana-Maria Buican.

În 2021, Annabella Fabrica de Conserve Râureni a avut un rulaj de 155 de milioane de lei, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.