După ce a început patru facultăţi, dar niciuna nu a fost ceea ce îşi dorea şi a încercat şi mai multe idei de afaceri care nu au fost bune, a găsit într-un final ceva ce îl pasionează şi cu care face şi bani

Autor: Andra Stroe 12.02.2023

După ce a încercat să urmeze patru facultăţi diferite şi niciuna dintre ele nu l-a captivat suficient încât să o ducă la bun sfârşit, experimentând în paralel cu mai multe idei de afaceri, Oliver Dlouhý a găsit în cele din urmă proiectul potrivit: a dezvoltat un motor de căutare pentru zboruri cu avionul, care i-a devenit principalul business şi hobby totodată.

„Cu Kiwi.com (fostul Skypicker) am simţit că acesta este în sfârşit lucrul căruia am vrut să-mi dedic tot timpul, aşa că am renunţat la studii şi m-am cufundat în proiect. Nu regret. Compania este, de asemenea, hobby-ul meu şi, practic, îmi împart timpul între ea şi familie”, a povestit antreprenorul ceh pentru BUSINESS Magazin. Ideea dezvoltării platformei i-a venit după încercarea nereuşită de a găsi un site pe care să reserve zboruri ieftine pentru a pleca în călătorii.

A pornit la drum în urmă cu 11 ani, când alături de Jozo Kepesi începea să dezvolte propriul motor de căutare, la un an distanţă reuşind să lanseze Skypicker, business care a preluat, în 2016, denumirea actuală. Investiţia iniţială s-a ridicat la 20.000 de euro, fonduri strânse de la un angel investor, şi până acum, echipa companiei a ajuns la circa 1.500 de angajaţi din 62 de naţionalităţi, inclusiv zece români.

Pe piaţa locală afacerea s-a extins în 2014 şi, cu toate că nu a comunicat valoarea investiţiei aferente, antreprenorul spune că aceasta a fost direcţionată în principal către ingineria din spatele platformei, dar şi în traducere şi localizare. „Investiţiile în cercetare şi dezvoltare sunt o constantă, deoarece o treime din forţa noastră de muncă se află pe posturi din sfera ingineriei.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro