România, ţara cu a doua cea mai mare creştere din Europa pentru Carrefour în 2022

Autor: Cristina Roşca 21.02.2023

Vânzările grupului francez Carrefour au crescut like for like (fără a ţine cont de expansiune) cu 9% în România anul trecut, acesta fiind al doilea cel mai bun ritm din Europa după cel din Polonia.

Totuşi, avansul trebuie raportat la inflaţia record care a depăşit 16% în România în 2022, ceea ce în­seamnă că, de fapt, creşterea afacerilor Carrefour a fost susţinută de scumpiri, în volum - un indicator mai fidel al consumului privat - înregistrându-se scăderi.

România a fost una dintre ţările cu care a raportat cele mai mari niveluri ale inflaţiei anul trecut. Deşi aceasta a fost o problemă generală a Europei în 2022, statele din centrul şi estul continentului au fost mai afectate decât cele din vest. Asta se vede şi în ritmul de creştere al vân­zărilor Carrefour, Polonia şi România fiind pe primele locuri în Europa, departe de Franţa, Spania sau Italia.

„România a avut o evoluţie excelentă în 2022 în cadrul grupului, confirmând că Europa Centrală şi de Est este regiunea cu cea mai rapidă creştere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar şi un an plin de provocări pentru in­dustria de retail şi, în pofida inflaţiei, am reuşit să absorbim perturbarea din piaţă şi să ne asumăm o parte din costuri“, spune Régis Moratin, chief financial officer la Carrefour România.