ZF Logistica businessului. Cornel Mocanu, Pet Network: Anul acesta deschidem opt noi magazine. Suprafaţa logistică permite expansiunea

Autor: Bogdan Alecu 23.02.2023

Grupul Pet Network International, care deţine în România magazinele Animax şi Maxipet, vrea să deschidă anul acesta opt noi magazine MaxiPet pentru a accelera creşterea în 2023.

„Cifra de afaceri din 2022 a însemnat un business de 25 mil. euro, cu 25% creştere faţă de 2021 datorită extinderii reţelei în Timişoara, Craiova şi Piatra-Neamţ. Creşterea de la an la an este de 15-20% de obicei, iar acum a fost accelerată de noile deschideri. Anul acesta vom depăşi ritmul din 2022 datorită celor opt noi magazine“, a spus Cornel Mocanu, COO, Pet Network International, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial.

Cererea pentru mâncare de animale de companie este tot mai mare. Reţeaua Animax face parte din Pet Network Internaţional, o companie care acoperă mai multe ţări din Europa de Sud-Est, precum România, Croaţia, Slovenia, Serbia şi Bulgaria. Compania are peste 170 de magazine fizice plus câte un magazin online sau chiar două în România.

„Weekendul care a trecut am avut deschidere în Târgu-Mureş, al nouălea din lanţul MaxiPet România. Vine ca urmare a unei politici de expansiune. Anul trecut am deschis alte trei în Timişoara, Craiova şi Piatra-Neamţ şi în ultimul an şi trei luni am deschis în total cinci noi unităţi. Practic, în ultimul an şi jumătate ne-am mărit reţeaua de la patru la nouă magazine şi  până la final de an vrem să ajungem la 15-16 magazine“, a spus Cornel Mocanu.

„Expansiunea este tot mai puternică şi vom avea deschideri tot mai dese. Noile magazine sunt deschise de noi, la MaxiPet nu avem francize şi le deschidem în oraşe unde se pretează ideea de supermarket pentru animale de companie şi încercăm să acoperim toate oraşele mari. Mizăm pe ideea de a avea magazine proprii. la MaxiPet vorbim de investiţii mari, având suprafeţe de peste 500 mp. Vrem ca în Bucureşti, în august-septembrie să avem al treilea MaxiPet aici.“

Un magazin MaxiPet nou înseamnă o investiţie minimă de 250.000 de euro construcţie şi amenajare, iar stocul mai adaugă 200.000 de euro plus investiţia în marketing care mai adaugă la suma totală peste 100.000 de euro în primul an.

"Cel mai bun magazin al reţelei este MaxiPet Mihai Bravu din Bucureşti. Contează numărul de clienţi deservit, oraşul şi puterea de cumpărare. Acum mai bine de jumătate din produsele comercializate în reţea sunt importate. Avem un depozit central la marginea Bucureştiului şi livrări de câteva ori pe săptămână către magazinele din ţară sau zilnic către cele din Capitală. Depozitul MaxiPet şi Animax are peste 10.000 mp şi aici ne-am mutat anul trecut. Până în mai 2022 depozitele MaxiPet şi Animax erau separate şi am luat în calcul şi un buffer, astfel încât suprafaţa este suficient de mare pentru perioada următoare. Avem şi furnizori din România, însă cei mai mari producători de hrană pentru animale sunt în Europa", a spus directorul operaţional.