Business Magazin. Cine a fost Glen Bell cel care a lansat celebra marcă Taco Bell pornind de la un garaj mai mare din California

Autor: Andra Stroe 26.02.2023

Pentru Glen Bell, reţeta succesului a constat într-un singur preparat: tacos. De la primul stand la care vindea acest produs până la inaugurarea primului restaurant Taco Bell nu a fost decât un pas, iar odată făcut, businessul a luat un avânt neaşteptat, fiind astăzi unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de fast-food din întreaga lume.

Primul contact al lui Bell cu „universul culinar” a fost în marina Statelor Unite, unde a servit ca bucătar pe durata celui de-al doildea război mondial. După terminarea serviciului militar a deschis în San Bernardino un stand de hot dog, Bell’s Drive-in, care a funcţionat timp de patru ani. În 1952 a vândut micul business şi  deschis o nouă locaţie în care vindea şi hamburgeri. Mai târziu, văzând cozile lungi formate la o cafenea mexicană de vizavi, care vindea tacos, i-a încolţit în minte ideea de a vinde şi el, la rândul său, acest preparat.

Cu acordul proprietarului a învăţat reţeta şi, în 1951, a deschis propriul stand de tacos, pe care îi vindea cu 19 cenţi. În primă instanţă a numit noul business Taco-Tia, iar mai apoi El Taco, avându-l alături ca partener de afaceri pe John Galardi, pe care îl angajase iniţial pe un post part time. Mai târziu, acesta s-a retras din afacere şi-a deschis o altă companie, lanţul Wienerschnitzel. Rămas singur, Glen Bell a vândut businessul şi, în 1962, a lansat brandul Taco Bell, într-o unitate de dimensiunea unui garaj mai mare, deschisă în Downey, California. Acest prim restaurant s-a închis în 1986, însă clădirea, care a fost salvată de la demolare în 2015, a fost mutată în apropierea sediului Taco Bell.

După numai doi ani de la deschidere antreprenorul a francizat businessul, care a înregistrat o creştere rapidă, iar la alţi doi ani distanţă, s-a listat la bursă, atrăgând atenţia gigantului PepsiCo, care l-a şi cumpărat în 1978, când compania ajunsese la o reţea de peste 850 de restaurante, într-o tranzacţie de 125 de milioane de dolari. Ulterior, Taco Bell s-a desprins de PepsiCo, sub o divizie numită în prezent Yum! Brands, care are în portofoliu şi brandurile KFC şi Pizza Hut, printre altele.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro