ZF Tech Day. Marius Pătroi, Spectro:o – soluţii de digital Signage: Avem instalată soluţia în peste 1.000 de locuri. Avem clienţi din România, dar şi din străinătate, iar o parte din implementări sunt realizate împreună cu Orange Business Services

Autor: Ioana Nita 06.03.2023

Spectro:o colaborează de mai mulţi ani cu Orange, iar recent a intrat şi în programul Orange Fab. Împreună, cele două companii au implementat câteva zeci de proiecte Printre clienţii Spectro:o se numără hipermarketul Carrefour şi reţeaua de restaurante de tip fast-food DAbo Doner. De asemenea, soluţia este folosită şi în alte industrii, precum farma şi unităţi de producţie.

Compania Spectro:o Software din Sibiu, specializată în furnizarea de soluţii de digital signage (afişaj digital), lucrează la o versiune îmbu­nă­tăţită a soluţiei proprii de digital signage care va integra tehnologiile de ultimă ge­neraţie precum 5G şi inteligenţă artificială, echipa sa de cercetare-dezvoltare cola­borând cu specialiştii Orange Business Services pentru a dezvolta noua variantă. Spectro:o, activă pe piaţă încă din 2017, colaborează cu Orange de mai mulţi ani, implementând împreună soluţii de digital signage la clienţii din portofoliul operatorului telecom, însă recent compania a intrat şi în programul Orange Fab.

„Când am început ne-am propus să le simplificăm şi automatizăm companiilor activitatea cu tehnologia noastră în materie de afişat digital. Un alt pas important în procesul acesta îl reprezintă conectivitatea mobilă pe care o vom include în device-urile Spectro:o, tocmai pentru ca un beneficiar final să ne pună la dispoziţie doar alimentare cu energie electrică, iar întregul concept de afişaj digital să fie plug&play. Astfel să nu mai fie nevoie de setări, configurări la faţa locului, totul să fie cât mai simplu posibil de utilizat şi de pus în funcţiune, fie de echipele noastre, fie de tehnicii clientului care beneficiază de soluţia noastră. Lucrăm în departamentele de R&D din Orange Fab şi Spectro:o la partea de AI şi 5G“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Marius Pătroi, director general şi acţionar în cadrul Spectro:o Software. Compania a început să facă primele implementări de digital signage în 2018 în lanţuri mai mici de retail din România, iar din 2019 colaborează cu Orange România pe proiecte de afişaj digital. Împreună, cele două companii au realizat proiecte de digital signage pentru clienţi mari din industrii precum retail, farma, producţie, HoReCa, sănătate şi finanţe-bănci.

„Avem în momentul de faţă câteva zeci de clienţi. Nu toţi, evident, sunt mari com­pa­nii, existând în continuare mult loc de adre­sare şi asta este ceea ce ne propunem în con­tinuare împreună cu Spectro:o în perioada urmă­toare. Ceea ce este interesant este faptul că în divizia pe care o conduc avem ca şi clienţi o foarte mare parte din aceste com­panii, fie că vorbim de lanţuri de farmacii, de lanţuri de magazine, de companii de asigurare, bănci etc. Şi atunci cu atât mai mult mi s-a părut firesc să mergem împreună şi să putem adresa împreună un astfel de produs“, a precizat Gabriel Dumitrescu, head of large accounts division în cadrul Orange România. El a adăugat că Orange contribuie la proiectele de digital signage cu componenta de conectivitate la internet. „Toată comunicaţia se face peste internet. Şi bineînţeles este şi componenta de cloud, noi fiind furnizor de servicii de cloud.“

Cum funcţionează însă mai exact soluţia de digital signage dezvoltată de Spectro:o? „Produsul nostru are două mari componente: aplicaţia web based şi player-ul, care poate să fie hardware şi software, practic un dispozitiv care stă în spatele ecranelor din locaţiile fizice ale clienţilor, şi indi­ferent de producător, indiferent de marcă, noi reuşim să facem acel ecran să fie inteligent cu player-ul Spectro:o. Mai avem şi un client software care se instalează pe sistemele de operare ale televizoarelor spe­cifice de digital signage, care pot fi Android, Windows ş.a.m.d. Dar dincolo de asta, ca  poveste de succes prin implementarea produselor noastre care sunt cloud based - fie în infrastructurile proprii ale clienţilor cei mai mari, de regulă ei preferă acest tip de implementare, fie în infrastructuri de cloud, adică accesibile din internet pur şi simplu, un om reuşeşte să gestioneze reţele întregi de sute sau mii de ecrane din câteva clicuri şi cu un singur calculator“, a explicat Pătroi, adăugând că Spectro:o oferă practic un set-up de infrastructură de administrare şi distribuţie de conţinut digital.

„Totodată, facilităm integrarea cu sisteme terţe ale clientului pentru preluarea automată de informaţii care să fie transpuse pe ecranele clienţilor şi, suplimentar, facilităm vânzarea de slot-uri de advertising, acolo unde tipul de client şi tipologia businessului permite acest aspect, către agenţii de advertising.“

Costurile pentru implementarea şi mentenanţa soluţiei Spectro:o variază în funcţie de dimensiunea şi complexitatea proiectului. Pentru clienţii de tip enterprise, unde numărul de ecrane folosite depăşeşte pragul de 30, se fac oferte personalizate. În cazul unor proiecte de dimensiuni mai mici, în care pot fi maxim 29 de ecrane, tariful porneşte de la 18 euro/lună per player. La acestea se adaugă şi costul pentru componenta hardware – 180/kit, un kit conţinând de fapt un player, conform informaţiilor disponibile pe site-ul oficial al Spectro:o.

„Costurile sunt project-based, au mai multe componente adunate în variabile şi nu pot fi enunţate într-o singură propoziţie. Diferă de la client la client, de la dimensiunea de reţea la set-up-ul ales şi folosit de fiecare utilizator sau companie, dar în general reuşim să acomodăm împreună cu Orange un model financiar care să îi permită clientului care îşi doreşte o implementare şi o achiziţie în etape în funcţie de ce buget îşi planifică pentru perioada următoare, fie el one-time sau pe perioada derulării unui contract de servicii complementare signage cu Orange.“

Gabriel Dumitrescu, head of large accounts division, Orange România: Componenta cu care noi contribuim la soluţia asta este componenta de internet, pentru că toată comunicaţia aceasta se face peste internet. Şi bineînţeles este componenta de cloud, noi fiind furnizor de servicii de cloud.