ZF Live. Nicu Aleman, managing partner, Aleman Software Group: ChatGPT poate fi utilizat în softurile de business, vrem să îl încorporăm ca să-i ajute pe oamenii de vânzări, dar şi în zona de relaţii cu clienţii

Autor: Alexandra Cepăreanu 10.03.2023

„Avem deja cereri de la clienţi, în special clienţi din străinătate, care îşi doresc ca de îndată ce va fi lansată versiunea de enterprise sau versiunile care au trecut de testări şi de faza beta să aibă ChatGPT integrat în soluţiile lor interne“.

ChatGPT (Chat Generative Pre-Trained Transformer), aplicaţie software care poate răspunde la întrebări pe baza informaţiilor indexate de pe internet şi poate face sinteza unui text, va fi integrat în suita de soluţii Microsoft Dynamics 365, de tip CRM – aplicaţii de tip customer services şi marketing –, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Nicu Aleman, managing partner, Aleman Software Group, companie de servicii de consultanţă şi software, axată pe soluţiile Microsoft Dynamics 365.

„ChatGPT va fi integrat şi va fi lansat integrat cu Dynamics 365 sales şi CRM. Practic, ChatGPT îţi va putea citi email-ul şi va oferi şi un răspuns pentru omul de vânzări deja predefinit, asta este una dintre aplicabilităţile imediate pentru oamenii de vânzări care folosesc Dynamics 365 CRM. O altă aplicabilitate rapidă este integrarea cu Dynamics 365 marketing, unde ChatGPT poate să-ţi creeze conţinut pentru site, conţinut pentru newsletters, conţinut pentru landing page-uri, deci tot ceea ce înseamnă activitatea de marketing“, a spus Nicu Aleman.

Astfel, el a explicat că sunt două zone în care ChatGPT poate aduce plus valoare şi anume în zona de vânzări şi marketing.

„Există două componente unde vrem să integrăm acest ChatGPT. Prima componentă este aceasta de vânzări - unde să ajute oamenii de vânzări să-şi conceapă mesajul de marketing prin intermediul ChatGPT, şi a doua componentă este cea legată de customer service, unde se poate pune la dispoziţie un chatbot pentru utilizatori, pentru clienţii finali. Acestea sunt cele două componente – un chatbot pentru clienţi (parte externă) şi partea internă de ajutor pentru oamenii de vânzări.“

De asemenea, companiile – în special cele active pe alte pieţe – aşteaptă integrarea ChatGPT în suita de soluţii Dynamics 365 pentru a putea beneficia de avantajele pe care le poate aduce, a mai menţionat Nicu Aleman.

„Avem deja cereri de la clienţi, în special clienţi din străinătate, care îşi doresc de îndată ce va fi lansată versiunea de enterprise sau versiunile care au trecut de testări şi beta să aibă ChatGPT integrat în soluţiile lor interne.“

Nicu Aleman a mai spus în cadrul emisiunii că ChatGPT este deja integrat cu soluţiile Dynamics 365 sales şi marketing şi este disponibil în SUA. „Noi sperăm ca Microsoft să cumpere ChatGPT pentru că atunci va fi mult mai uşor de integrat. Dar asta nu este decizia mea şi nu pot comenta planurile Microsoft în această privinţă. ChatGPT este integrat deja în Statele Unite cu Dynamic Sales, cu Dynamics Marketing. În aprilie 2023 aşteptăm să fie lansat un comunicat despre lansarea la nivel internaţional a acestor func­ţionalităţi.“

Aleman Software Group deţine la nivel naţional două birouri - unul la Sibiu şi unul la Bucureşti, şi a închis anul 2022 cu afaceri de 1,3 mil. euro.

 

Ce a mai spus Nicu Aleman la ZF Live:

Suntem o firmă axată pe soluţiile Microsoft Dynamics 365, de tip CRM – aplicaţii de tip customer services, marketing. Clienţii noştri sunt în zona de companii medii şi mari, dar lucrăm într-adevăr şi cu companii mici, foarte punctual, de exemplu pe soluţii de marketing, pe soluţii de sales şi pentru echipe de cinci-zece oameni de vânzări.

Anul trecut am livrat un proiect foarte interesant de customer service, care se aplică în zona relaţiilor cu clienţii, în care, de exemplu, există o soluţie omnichannel – chat, integrare cu Facebook, cu Whatsapp, cu Microsoft Teams, prin care clienţii pot să intre în contact cu agenţii unui call center, de exemplu, şi să interacţioneze, să obţină rapid informaţii de la aceşti agenţi prin intermediu chatului. Mai mult, peste această soluţie a fost pus şi ceea ce se numeşte un bot care să răspundă într-o primă fază clienţilor, să răspundă întrebărilor mai uşoare, standard, iar apoi, dacă nu mai ştie, trebuie să transfere unui agent, unui om pentru a prelua întrebarea şi clientul. Această companie era din industria de banking.

Când am început noi acum 13 ani, CRM-ul era chiar la început, dar din punctul meu de vedere este o soluţie de care au nevoie firmele medii şi mari din România. Da, nu neapărat de Dynamics pe care îl vindem noi, dar o soluţie de tip CRM este critică pentru orice companie. Şi atunci, din punctul meu de vedere, a fost o oportunitate, am avut încredere că această zonă va creşte. Perioada de pandemie mi-a dat din nou dreptate că CRM-ul este o soluţie de care este nevoie în piaţă. Iar noi fiind parteneri Microsoft, vindem Dynamics şi ne poziţionăm în această zonă. Excel-ul este cel mai utilizat instrument de business din lume.

2023 am început în forţă, dar asta şi pentru că suntem activi la nivel internaţional. În România, anul trecut am avut proiecte destul de mici, dar multiple, adică nu discutăm de volume mari de implementare. Discutăm de proiecte de 30.000 - 60.000 euro pe proiect. Pe de altă parte, am avut destul de multe în străinătate, unde sunt proiectele mai mari. Bineînţeles, în România încă nu se cunoaşte, din punctul meu de vedere, valoarea unui CRM. Cu ce mă ajută pe mine să am un CRM? Cu ce mă ajută pe mine să fac un management al vânzărilor? Ne îndreptăm acolo, e o foarte mare dezvoltare în zona de customer service, deci relaţii cu clienţii şi relaţii, şi departamentul de marketing foloseşte soluţiile acestea automatizate.

Dar nu ai suficientă piaţă pentru România, adică nu sunt atât de mulţi clienţi cu proiecte mari sau cu bugete mari astfel încât să asigure dezvoltarea. Şi atunci am fost nevoiţi să ne orientăm spre pieţele externe. Ce s-a schimbat la nivel global şi ne bucură este că nu mai există conceptul acela că mergem în România pentru că acolo e mai ieftin. Acum ne ducem în România ca să vedem un element comparabil cu ceea ce vedem în străinătate. Adică se livrează la fel, din punct de vedere calitativ, poate cu mai multă imaginaţie, mai serios, poate mai agil sau mai simplu (fără documentaţie şi multă birocraţie) şi mai rapid. Nu mai suntem în zona de outsourcing pentru că e mai ieftin, acum sunt elemente comparative sau similare pe care le analizează între noi şi partenerii lor locali.