Analiză ZF. Mărcile private mănâncă aproape jumătate din piaţa de FMCG din Spania, Marea Britanie şi Germania, pe când în România sunt abia la 16%. Totuşi, în doi ani cota lor a crescut cu 2,3%
♦ „Local, cota lor de piaţă e încă mică faţă de alte ţări, încă mai au loc de creştere. Aceste produse au o acoperire foarte bună, în foarte multe dintre oraşe ele sunt în oferta magazinului care e singura destinaţie din localitatea respectivă. Marea noastră provocare e să ajungem şi noi în toate acele magazine.“
Mărcile private au câştigat anul trecut aproape un punct procentual cotă de piaţă, ajungând să acapareze 16,2% din vânzările de bunuri FMCG din România, arată datele companiei de cercetare de piaţă Nielsen. În ultimii doi ani, deci în 2021 şi 2022, cota lor de piaţă a crescut local cu 2,3%, unul dintre cele mai rapide ritmuri dintre ţările analizate, mai exact al doilea ritm după cel din Spania.
O explicaţie pentru care aceste produse câştigă teren rapid este aceea că România se află la coada clasamentului în ceea ce priveşte cota lor de piaţă. Spre comparaţie, mărcile private mănâncă aproape jumătate din piaţa de FMCG din Spania, Marea Britanie şi Germania. În Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune, ele au ajuns să aibă 34% din vânzările de bunuri de larg consum.