Analiză ZF. Mărcile private mănâncă aproape jumătate din piaţa de FMCG din Spania, Marea Britanie şi Germania, pe când în România sunt abia la 16%. Totuşi, în doi ani cota lor a crescut cu 2,3%

Autor: Cristina Roşca 03.03.2023

„Local, cota lor de piaţă e încă mică faţă de alte ţări, încă mai au loc de creştere. Aceste produse au o acoperire foarte bună, în foarte multe dintre oraşe ele sunt în oferta magazinului care e singura destinaţie din localitatea respectivă. Marea noastră provocare e să ajungem şi noi în toate acele magazine.“

Mărcile private au câştigat anul trecut aproape un punct procentual cotă de piaţă, ajungând să acapa­reze 16,2% din vânzările de bunuri FMCG din Ro­mâ­nia, arată datele com­paniei de cercetare de piaţă Nielsen. În ultimii doi ani, deci în 2021 şi 2022, cota lor de piaţă a crescut local cu 2,3%, unul dintre cele mai rapide ritmuri dintre ţările analizate, mai exact al doilea ritm după cel din Spania.

O explicaţie pentru care aceste produse câştigă teren rapid este aceea că Ro­mânia se află la coada clasamen­tului în ceea ce priveşte cota lor de piaţă. Spre comparaţie, măr­cile private mănâncă a­proa­pe jumătate din piaţa de FMCG din Spania, Marea Bri­tanie şi Germania. În Polonia, cea mai dez­voltată economie din regi­une, ele au ajuns să aibă 34% din vânzările de bunuri de larg consum.